اعتصاب غذا در پارلمان سوئد آغاز شد

​​​​​​​دانیل ریازات عضو حزب چپ سوئد و یکبون آلپ عضو کمیته مدیریتی فوروم چپ بین‌المللی با هدف پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان در پارلمان سوئد دست به اعتصاب غذا زدند

دانیل ریازات عضو حزب چپ سوئد و یکبون آلپ عضو کمیته مدیریتی فوروم چپ بین‌المللی در همبستگی با لیلا گووَن رییس مشترک ک.ج.د و اعتصابیون غذا در کردستان، ترکیه و اروپا و همچن ین در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد از امروز در پارلمان سوئد اعتصاب غذا کردند.

 

ریازات و آلپ قبل از آغاز اعتصاب بیانیه‌ی مشترکی را در پارلمان سوئد منتشر کردند. آنان اعلام کرده‌اند که جهان خارج نسبت به آنچه که در ترکیه در جریان است چشم‌پوشی می‌کند و ایشان برای پایان دادن به این سکوت دست به اعتصاب غذای سه روزه در پارلمان سوئد می‌زنند.

 

ریازات از حمایت‌های حزب چپ سوئد از مبارزه دمکراتیک خلق‌ کرد سخن به میان آورده و افزود که وی به عنوان عضو حزب چپ سوئد مجبور است برای جلب افکار عمومی دست به اعتصاب غذا بزند.

 

یکبون آلپ در سخنانی ضمن انتقاد از پارلمان سوئد در عمل نکردن به وظایف خویش در قبال اعتصاب غذای سیاستمداران آزادیخواه کردستانی، از آن به عنوان مقاومت برای دمکراسی، حقوق بشر و صلح یاد کرد و از دولت سوئد خواست تا نقش سازنده خود را در این مرحله از مبارزه کردها ایفا کند.

 

آلپ حصر عبدالله اوجالان را نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم ترک خواند و افزود؛ تنها با صدور بیانیه نمی‌توان به اعتصابگران کمک کرد و به مرحله‌ای رسیده‌ایم که کار از حرف وارد مرحله عمل شده است.

 

آلپ خاطرنشان کرد؛"اگر سوئد صادقانه از مدافعان حقوق بشر است بنابراین باید در مقابل نقض حقوق کردها، رژیم ترکیه را تحت فشار قرار دهد. همچنین باید بر ترکیه فشار وارد کنند تا به حصر پایان داده شود.

 

آلپ در ادامه سخنان خود با اشاره به مقاومت لیلا گووَن گفت:"لیلا سمبل مبارزه آزادیخواهی زنان کردستان است. زنان کرد در تاریخی پیشاهنگی مبارزه را بر دوش گرفته‌ و به پرچمداران آشتی مبدل شده‌اند. ما با همبستگی خویش به سکوت حاکم پایان داده و حصر را در هم می‌شکنیم. اردوغان هر چقدر که بر شدت سرکوب بیافزاید مبارزه ما گسترده‌تر می‌شود، پیروزی در دست ماست."

 

قادر کاسرگا پارلمانتار حزب کارگران سوسیال دمکراتیک هم در قرائت بیانیه در مجلس شرکت کرد و حمایت خود را از آنان اعلام نمود.

وی با اشاره به حصر اوجالان از سوی رژیم ترک گفت:"عبدالله اوجالان یک زندانی عادی نیست. رهبری است که در مذاکرات مابین پ.ک.ک و ترکیه نقش اساسی را بر عهده گرفته است. ترکیه با حصر اوجالان موازین بین‌المللی را نقض می‌کند، ما خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی هستیم."