اعتصاب غذای استراسبورگ با عزم تمام ادامه دارد

​​​​​​​اعتصاب غذای نامحدود استراسبورگ در محکومیت حصر امرالی ۵۵ روز را طی کرد

اعتصاب غذای نامحدود و بازگشت ناپذیر چهارده سیاستمدار، روزنامه‌نگار و فعال کردستانی در شهر استراسبورگ فرانسه برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد، پنجاه‌وپنجمین روز خود را با عزم راسخ پشت‌سر گذاشت.

 

ایکه مداوا در بیمارستان را نپذیرفت، به محل اعتصاب غذا برگشت

گلستان چیا ایکه روزنامه‌نگار و فعال کردستانی شرکت کننده در اعتصاب غذا روز گذشته در پی وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان منتقل شد. ایکه پس از آنکه مداوا در بیمارستان را نپذیرفت برای تداوم اعتصاب به محل فعالیت منتقل گردید.

 

دکتر فخرالدین گلشن در مورد وضعیت گلستان چیا ایکه از تداوم بیماری وی خبر داد. به گفته دکتر گلشن وضعیت ایکه نگران‌کننده است. وی در ادامه افزود:"رگ‌های منتهی به مغز ایکه دچار عفونت شده‌اند. همچنین فشار خون وی غیرطبیعی است و مداوما دچار افت و یا افزایش فشار خون می‌شود، این موارد به واکنش‌های جدی قلبی در وی منجر می‌شوند."

 

کردستانی‌ها به دیدار اعتصابگران می‌روند

کردهای ساکن در اروپا روزانه به دیدار اعتصابیون غذا می‌روند. گروهی از مجلس خلق کرد ساکن شهر مارسی به ملاقات اعتصابگران رفت. سوزان آیدمیر به نمایندگی از مجلس خلق کرد شهر مارسی در سخنانی گفت:"پایان حصر به معنی پایان جنگ علیه خلق کرد است. اعتصاب غذا با پیشاهنگی لیلا گووَن یکبار دیگر نقش زنان در مبارزه آزادیخواهی کردستان را به اثبات کرد. باید از این مقاومت حمایت کنیم."

 

با الهام از حماسه کوبانی از اعتصابگران غذا حمایت کنیم

فوزیه اردمیرجی رییس مشترک ک.ج.د فرانسه در دیدار با اعتصابگران غذا در استراسبورگ گفت:"اعتصاب غذا هر روز گسترده‌تر می‌شود. اعتصاب غذا با پیشاهنگی لیلا گووَن، یک خودانتقادی در برابر مرحله خودمدیریتی جزیر، نصیبین و سور آمد است. برای آنکه مقاومت اعتصاب غذا به نتیجه مطلوب برسد خلقمان بایست با آن اعلام همبستگی کند. باید با الهام از حماسه کوبانی از این مقاومت حمایت کنیم."

 

اعتصاب غذای نامحدود به نشانی ٢٧٣ آونوی دِ کولمر ۶٧١٠٠ استراسبورگ ادامه دارد.

 

شایان ذکر است که  از ١٧ دسامبر ٢٠١٨/ ٢۶ آذرماه، چهارده سیاستمدار و فعال کردستانی در استراسبورگ برای پایان دادن به حصر اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. اسامی اعتصابگران به این شرح است:
دیلک اوجالان پارلمانتار دوره‌های ٢۵ و ٢۶ مجلس ترکیه، گلستان چیا ایکه روزنامه‌نگار، نورگل باشاران، رمضان ایمیر، مهمت نعمت سویم، مصطفی ساریکایا سیاستمدار، محمد قادری، دنیز سورگوت فعال مدنی، آیفر اجه، یوکسل کوچ رییس مشترک ک.ج.د، کاردو بوکانی استاد دانشگاه، کرم سولهان، عگید ورال و اکرم یلماز.