اعتصاب غذای امیرسالار داوودی وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین

امیرسالار داوودی وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین در بیانیه‌ای از آغاز اعتصاب غذا از روز ٢٠ بهمن/ ٩ فوریه خبر داده است.

وکیل دادگستری و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین امیرسالار داوودی در پیامی خطاب به ملت ایران گفته است که در اعتراض به عدم مرخصی از روز ٢٠ بهمن دست به اعتصاب غذا زده است.

این وکیل دادگستری در بیانیه‌ای که امروز منتشر شده می‌گوید:" از روز ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۶ عصر در اعتراض به اینکه ۱۵ ماه علی الاتصال در حبس بوده‌ام و از این مدت ۶ ماه و نیم معادل ۱۹۰ روز در انفرادی به سر بردم، خود را مستحق بهره‌مندی از مرخصی می‌دانم. مع الوصف به دلیل اینکه در مورد مرخصی اینجانب هیچگونه تصمیم‌گیری و خاصه موافقت با آن صورت نپذیرفته است، تا اطلاع ثانوی و ان شاءالله تحقق خواسته این اعتصاب که صرفاً نوشیدن آب است (و لاغیر) ادامه خواهد یافت و از شما مردم می‌خواهم که برایم دعا کنید."

آقای داوودی در ادامه بیانیه «مسئولیت هر اتفاقی در این ارتباط» را متوجه عوامل قضایی از جمله ابراهیم رئیسی رییس قوه قضائه، دادیار ناظر زندان، معاون دادستان تهران، و دادستان تهران دانسته است.

وی تأکید می‌کند که این افراد «در اعطای این مرخصی کوتاهی کرده‌اند و حداقلی‌ترین خواسته یک زندانی سیاسی را برای عملی کردن وعده‌اش به دخترش مبنی بر چند روز آمدن به خانه دریغ نمودند."

امیرسالار داوودی وکیل دادگستری روز ٢٩ آبان ١٣٩٧ در دفتر کارش در تهران دستگیر شد. داووی وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله زینب جلالیان زندانی سیاسی کورد را بر عهده داشته است. آقای داوودی از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی به ٣٠ سال زندان محکوم شد.