اعتصاب غذای فراگیر کردهای اروپا در صیانت از رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان

​​​​​​​در بسیاری از شهرهای اروپا کردها برای پاسداری از رهبر خلق کرد دست به اعتصاب غذا زدند. در پاریس، برن، دارمشتات و فرانکفورت اعتصاب غذا آغاز شد

مراکز جامعه دمکراتیک کرد وابسته به کنگره جوامع کرد اروپا اعتصاب غذا برای صیانت از رهبر خلق کرد را آغاز کردند. تحصن‌های اعتراضی از ۶ تا ٢١ دسامبر/ ١۵ تا ٣٠ آذر در اغلب شهرهای اروپا برپا خواهند شد.

 

پاریس

با شرکت رییس مشترک جامعه دمکراتیک کرد در فرانسه، اعضای مراکز جامعه دمکراتیک کردهای پاریس و اعضای مرکز جامعه دمکراتیک کرد از امروز تا ٢١ دسامبر / ٣٠ آذر اعتصاب غذا آغاز شد.

اعتصاب غذا از ساعت ١٣ در ایستگاه مترو ستراسبورگ سان‌دنیس شهر پاریس با قرائت بیانیه‌ای آغاز گردید. شرکت کنندگان با پوشیدن تیشرت‌هایی که روی آن "آزادی برای اوجالان" نوشته شده در این فعالیت شرکت کردند.

 

هر کدام از بریوان فرات، ودات بینگول، مورات جیلان و حسنیه کوچوک کلش سخنرانی کردند.

مرات جیلان عضو رهبری کنگره جوامع کرد اروپا در سخنانی گفت:"علی‌رغم دشمنی آمریکا، سازمان منع شکنجه اروپا و دادگاه حقوق بشر اروپا با رهبر خلق کرد، اما فلسفه رهبر آپو در تمام جهان گسترش یافته است. تا زمانی که آزادی رهبر آپو محقق نشود مقاومت کردها همچنان ادامه خواهد یافت."

 

ودات بینگول رییس مشترک جامعه دمکراتیک کرد در فرانسه از تمام کردها خواست تا با حساسیت هر چه بیشتر مبارزه برای آزادی رهبر خلق کرد را گسترش دهند.

 

برن

در برن پایتخت سوییس هم با همین هدف اعتصاب غذای دوره‌ای آغاز شد. اعتصاب غذا در مقابل ساختمان پارلمان ملی برن با قرائت بیانیه‌ای اعلام گردید. اعتصاب غذا در برن تا ٢٢ دسامبر/ ١ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و ٣۵ نفر از هفت منطقه سوییس در آن شرکت خواهند کرد.

اعتصاب غذا در ٢٢ دسامبر با برگزاری راهپیمایی و تجمع به پایان خواهد رسید.

 

دارمشتات

اعتصاب غذا در لویسن‌پلاتز شهر دارمشتات آلمان در دومین روز ادامه دارد. این فعالیت اعتراضی گروهی از دیروز در دارمشتات آغاز شده بود.

 

فرانکفورت

کردها و دوستان آنان در فرانکفورت و حومه آن هم اعتصاب غذا را آغاز کردند. اعتصاب غذا ساعت ١٢:٣٠ به وقت محلی در میدان هاووفتواتس شهر فرانکفورت با قرائت بیانیه‌ای آغاز شد. دهها تن از کردستانی‌ها و دوستان آنان که از شهرهای فرانکفورت، گیسن، ماینز، فونباخ، هانو و روسلسهایم به این شهر آمده بودند به اعتصاب غذا ملحق شدند.

 

هامبورگ

بیش از ٣٠ نفر از کردهای ساکن شهرهای هامبورگ، برمن، کیل و اودبورگ دست به اعتصاب غذا زدند. طاهر کوچر یسی مشترک ناو-دَم و همچنین لیلا ایمرت وبرهان کوجامان رؤسای مشترک شهرداری‌های غصب شده جزیره و کربوران در آغاز سخنرانی کردند. این اعتصاب تا ٢١ دسامبر بصورت دوره‌ای ادامه خواهد یافت.

 

کلن

در شهر کلن آلمان هم در مقابل کلیسای تاریخی دُم اعتصاب غذا آغاز شد. این فعالیت اعتراضی با شرکت نمایندگان نهادها و شخصیت‌های کردستان برگزار می‌شود.

 

کمیته برگزار کننده این فعالیت از کردها و دوستان انان خواست تا هر چه بیشتر سطح مبارزه را ارتقا دهند و از رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان پاسداری نمایند.