اعتصاب غذای نمایندگان ه.د.پ در مجلس آغاز شد

​​​​​​​ریاست مشترک ه.د.پ و تعدادی از پارلمانتاران در مجلس ترکیه اعتصاب غذا را آغاز کردند

اعتصاب غذای پارلمانتار ه.د.پ منطقەی جولمرگ "لیلا گووَن" در واکنش به حصر رهبر خلق کرد عبداله اوجالان ٢٧مین روز را پشت سر گذاشت. در حالی که هر روز بر تعداد اعتصاب کنندگان بیشتر شده، امروز نمایندگان ه.د.پ در مجلس ترکیه نیز به مدت دو روز دست به اعتصاب غذا زدند.

 

پروین بولدان ریاست مشترک ه.د.پ، بدران ازترک ریاست مشترک ک.ج.د و پارلمانتار آگری، دیلان دیارت تاشدمیر سخنگوی مجلس زنان ه.د.پ، میتهات سانجر دبیر نمایندگان ه.د.پ و پارلمانتاران کمال بولبل، شوین جوشکون، سرپیل کمالبای، حبیپ اکسیک، زلیخا گولوم و اردال آیدمیر از امروز در مجلس ترکیه دست به اعتصاب غذا زدند.

 

همچنین از اعضا و هواداران ه.د.پ در شهرهای استانبول، مرسین، رحا، آمد، شرنخ، الیح، مردین و موش با مشارکت نمایندگان این شهرها اعتصاب غذا را شروع کرده‌اند.

 

'حصر رهبر اوجالان باید به مبحث اصلی گفتگوهای مجلس مبدل گردد'

پروین بولدان ریاست مشترک ه.د.پ خاطرنشان کرد:"ما نمایندگان ه.د.پ از صبح امروز در ساختمان مجلس اعتصاب غذای دو روزه را آغاز کردیم".

 

بولدان اظهار داشت هدف اعتصاب غذایشان حمایت از لیلا گووَن نماینده جولمرگ است که ٢٧ روز را در اعتصاب غذا، علیه حصری که در امرالی بر رهبر اوجالان تحمیل می‌شود بسر می‌برد.

 

'این مسئله تنها مربوط به گووَن نیست بلکه تمام ترکیه را شامل می‌شود'

بولدان در ادامه اظهاراتش اعلام کرد، "واضح است تا زمانی که مسئله کرد چاره‌یابی نشود کائوس در این مملکت پایانی نخواهد داشت. اوجالان سه سال و نیم در حصر بسر می‌برد، لیلا گووَن برای پایان دادن به انزوای رهبر خلق کرد دست به اعتصاب غذا زد، برای اینکه ما هم صدای لیلا باشیم در مجلس ترکیه دو روز اعتصاب غذا خواهیم کرد، این مسئله باید در مجلس حل و فصل شود چرا که این موضوع نه تنها مربوط به لیلا گون و ه.د.پ می‌باشد بلکه مربوط به تمامی ترکیه است.

 

امیدوارم اعتصاب غذا در مدتی کوتاه موفقیت کسب کند، چرا که پایان دادن به حصر برای آینده ترکیه، آشتی و دمکراسی مهم می‌باشد. ما دو روز را در اعتصاب غذا خواهیم بود. این مقاومت در مناطق دیگر هم ادامه خواهد داشت، قطعا این اقدام ما نمادین بوده اما انچه مهم است عملی کردن آن می‌باشد.

 

'ما با وزارت عدالت دیدار نکرده‌ایم، آنان بایستی وارد مذاکره شوند'

در ارتباط با سوال از وضعیت گووَن که آیا با وزارت عدالت دیدار داشته‌اند بولدان بیان کردند: "ما هیچ دیداری نکرده‌ایم این آنهایند که لازم است وارد مذاکره با ما شوند. لیلا گوون تنها نماینده دور ٢٧ مجلس است که هنوز در حبس بسر می‌برد. وی در اعتصاب غذاست. باید با ما وارد مذاکره شوند."