اعتصاب غذای چنگیز قدم‌خیری زندانی سیاسی محبوس در زندان مسجد سلیمان

چنگیز قدم‌خیری زندانی سیاسی تبعیدی که در زندان مسجد سلیمان محبوس می‌باشد، از روز پنج شنبه ۲۱ آذر دست به اعتصاب غذا زده است.

چنگیز قدم‌خیری زندانی سیاسی تبعیدی از ۲۱ آذر در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و ممانعت اداره‌ی اطلاعات کامیاران از اعزام وی به مرخصی استعلاجی دست به اعتصاب غذا زده است.

چنگیز قدم خیری از نارسایی کلیه رنج می‌برد و چندین بار به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده است. به پزشکان وی باید برای درمان به مرخصی اعزام شود اما اداره‌ی اطلاعات کامیاران مانع از اعزام وی می‌شود. در حال حاضر وضعیت جسمانی وی بسیار وخیم است و یک کلیه‌ی خود را از دست داده و کلیه‌ی دیگر وی دچار خونریزی شده است.

به گفته‌ی یک منبع مطلع رئیس زندان مسجد سلیمان گفته است که آقای قدم‌خیری به همراه ۳۱ زندانی امنیتی دیگر مشمول عفو شده‌اند اما اداره‌ی اطلاعات کامیاران مانع از آزادی وی شده است.

چنگیز قدم‌خیری متولد ۱۳۶۷ می‌باشد که در سال ۹۰ در کامیاران بازداشت و به سنه منتقل شد. وی در دادگاه انقلاب سنه با ریاست قاضی بابایی با اتهام "محاربه از طریق عضویت در یکی از گروههای مخالف نظام" به ۴۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی دو سال از محکومیت خود را در زندان سنه سپری کرد و سپس به زندان مسجد سلیمان تبعید شد.

چنگیر قدم‌خیری در بهمن ماه سال گذشته طی نامه‌ای خطاب به جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران علاوه بر طرح این موضوع که تحت شکنجه روحی و روانی قرار گرفته است و از بیمارهای متعدد جسمی و ضعف عمومی رنج می‌برد می‌گوید که بی‌گناه است و قربانی سناریوسازی دستگاه امنیتی شده است.