اعتصاب غذای گسترده در کردستان به مبحث پارلمان فدرال آلمان مبدل شد

​​​​​​​فعالیت اعتصاب غذای کردها در پارلمان فدرال کشور آلمان مورد بحث قرار گرفت. آکبولوت نماینده حزب چپ خواهان پاسخگویی حکومت مرکل در رابطه با موضع این كشور در قبال حصر امرالی و فعالیت‌های اعتصاب غذا شده است

اعتصاب غذای لیلا گووَن برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از  ١٠١ روز پیش آغاز شده است. با آغاز اعتصاب غذا از سوی لیلا گووَن دهها زندانی‌ سیاسی در شمال کردستان و فعال و سیاستمدار کرد در داخل و خارج از میهن به اعتصاب غذا پیوستند. اعتصاب غذا همچنان ادامه دارد. ١۴ فعال و سیاستمدار کردستانی در شهر استراسبورگ فرانسه از ۶٢ روز پیش در اعتصاب غذا بسر می‌برند.

 

علی‌رغم بازتاب گسترده و همبستگی افکار عمومی با اعتصابگران اما دولت‌های اروپایی همچنان به سکوت خویش در این رابطه ادامه می‌دهند.

 

حزب چپ آلمان برای کسب موضع حکومت این کشور در مورد اعتصاب غذای موجود در ترکیه و اروپا پرسش‌نامه‌ای را به حکومت آنگلا مرکل واگذار کرده است.

 

خبرگزاری فرات به واسطه‌ی منابع نزدیک به حزب چپ آلمان مطلع شده است که گوکبای آکبولوت پارلمانتار چپ این حزب چندین سئوال را در مورد اعتصاب غذا و مواضع دولت فدرال این کشور با حکومت مرکل در میان گذاشته است.

 

پرسش‌های طرح شده برای حکومت فدرال آلمان

"آیا حکومت آلمان مطلع است که شهروندان آلمانی یا کسانی که در آلمان حق سکونت دارند در فعالیت اعتصاب غذا شرکت کرده‌اند. فعالیت اعتصاب غذا با هدف پایان دادن به حصر اوجالان آغاز شده که در زندان دولت ترکیه است؟

 

آیا حکومت فدرال از فعالیت‌های اعتصاب غذا در آلمان که برای پایان دادن به حصر اوجالان آغاز شده مطلع است؟

 

اگر در روزهای آتی یکی از اعتصابگران جانش را از دست دهد، حکومت فدرال آلمان آیا می‌داند که در اعتصاب چه تأثێری خواهد داشت و به چه نتایجی می‌انجامد؟

 

متن این پرسش‌اه به پارلمان فدرال آلمان ارسال شده‌اند و انتظار مێ‌رود که هورست سیهوفر وزیر کشور آلمان و هایکو ماس وزیر خارجه این كشور با شرکت در نشست پارلمان به سئوال‌های مطرح شده پاسخ دهند.

 

حکومت مرکل وعده‌هایش در مورد اعتصاب‌غذا را فراموش کرده است!

حزب چپ آلمان با هدف کسب موضع حکومت فدرال، در ژانویه سال جاری موضوع حصر اوجالان را در پارلمان این كشور مطرح کرده بود.

 

میخاییل روت وزیر امور اروپای حکومت مرکل به نمایندگی از دولتمردان برلین روز ١۶ ژانویه/ ٢۶ دی‌ماه به پرسش‌‌هایی که در مورد حصر اوجالان مطرح شده بودند پاسخ داده از دولت ترک خواسته بود تا طبق پیمان‌نامه‌های بین‌المللی که ترکیه هم آنان را امضا کرده است به حصر امرالی پایان دهد.

 

روت درخواست کرده بود که به حصر سنگین عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد پایان داده شود و گفته بود، لازم است وکلا و خانواده اوجالان حق ملاقات و گفتگو با وی را دارا باشند. اما با اینکه تنها یک ماه از سخنان روت می‌گذرد حکومت مرکل وعده خود را به فراموشی سپره و هیچ گامی را برای پایان دادن به حصر برنداشته است و دولت ترک را تحت هیچ فشاری قرار نداده است.