اعتصاب غذای یکی از نمایندگان مجلس آلمان در محکومیت حصر اوجالان

​​​​​​​مارتین دُلزر نماینده‌ی ایالت هامبورگ از حزب چپ این کشور به منظور حمایت از افراد و زندانیانی که به منظور پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد دست به اعتصاب غذای نا محدود زده‌اند، دست به اعتصاب غذا زد.

به منظور خاتمه دادن به انزوا و حصر رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان، یک نماینده‌ی آلمانی نیز دست به اعتصاب غذا زد. یک نماینده‌ی ایالت هامبورگ از حزب چپ این کشور با نام مارتین دُلزر با انتشار بیانیه‌ای اعلام نمود که به منظور حمایت از مطالبات اعتصاب کنندگان، از شب ٢۴ مارس/ ۴ فروردین دست به اعتصاب غذا زده است. دُلزر با خاطرنشان ساختن انزوای تحمیل شده بر اوجالان اظهار داشت: دولت ترک با این اقدام خود حقوق بین المللی را نقض کرده است. لازم است انزوای تحمیلی بر اوجالان سریعا خاتمه یابد.

 

اوجالان می‌تواند نقشی مهمی را در ایجاد صلح داشته باشد

این پارلمانتار آلمانی خاطرنشان ساخت که اعتصاب غذای نماینده‌ی جولمرگ از حزب دمکراتیک خلقها و ریاست مشترک ک.ج.د که در ١٣٩ روز خود قرار داشته و وضعیت جسمی وی و دیگر اعتصاب کنندگان رو به وخامت می‌رود. مارتین در بخش دیگری از این بیانیه افزوده است که اعتصاب غذا نه به منظور مرگ، بلکه برای زندگی است، برای دمکراسی و آشتی است. اعتصاب غذا فریادی علیه بیعدالتی‌ای است که دیر زمانی است ادامه دارد. باید این فریاد در نزد افکار عمومی جهانیان نیز شنیده شده و بازتاب داده شود. از سوی دیگر برای دمکراتیزاسیون در ترکیه و صلح در خاورمیانه، اوجالان می‌تواند نقشی همپای نلسون ماندلا را ایفا نماید. دُلزر در ادامه اظهار میدارد که: در درجه‌ی نخست این آلمان و کشورهای اروپایی هستند که مایل به شنیدن فریادهای اعتصاب کنندگان نیسند. اگر مطالبات و خواسته‌های لیلا گوون، زندانیان و دیگر کنشگران پاسخی درخور بیابند، این اعتصاب کنندگان می‌توانند زنده بمانند. از همین رو باید حکومت آلمان و دیگر مخاطبان در اتحادیه اروپا، در این میانه نقشی مثبت را ایفا کرده و بر دولت ترکیه فشار وارد کنند.

 

دُلزر با سر دادن شعار مقاومت زندگی است بیانیه‌ی خود را به اتمام رسانیده و اعلام نمود که اعتصاب غذای او تا روز چهار شنبه ادامه خواهد یافت. دُلزر در ارتباط با این اقدام خود با خبرگزاری فرات گفتوگو کرده و اظهار داشت: امروز و فردا با پارلمانتاران و نهادهای مدنی دیدارهایی را ترتیب داده و در رابطه با اعتصاب غذای فعالان و زندانیان سیاسی کرد و انزوای تحمیلی بر اجالان گفتوگو خواهد کرد. دُلزر به عنوان یک نماینده و جامعه شناس آلمانی روز چهارشنبه ساعت ١١ در مجمع حزب چپ در مجلس ایالتی هامبورگ نشستی رسانه‌ای را برگزار کرده و اعتصاب غذای خود را پایان می‌دهد.