اعتصاب کنندگان استراسبورگ: این بهار را به بهار پیروزی بدل خواهیم کرد

​​​​​​​فرانکفورت آلمان شاهد مراسم شادباشهای نوروزی ده‌ها هزار نفر از کردستانیان بود. در این مراسم پیام کمیته‌ی ابتکار عمل برای آزادی اوجالان قرائت شد.

اعتصاب کنندگان استراسبورگ پیامی را برای مراسم نوروز فرانکفورت ارسال کردند. اعتصاب کنندگان در این پیام اظهار داشتند: پیامهای نوروز کردستان راه مبارزه ما کردستانیان در اروپا را شفاف نموده است. براین باوریم که مقاومت و ایستادگی ما در نوروز، این بهار را به بهار پیروزی تبدیل خواهد کرد.

 

پیام اعتصاب کنندگان بدین شرح است:

"نوروز پیروزی مبارکباد

خلق ما، دوستان و رفقای ارجمند

به عنوان گروه ابتکارعملی که برای آزادی اوجالان تشکیل شده است ما ١۴ کنشگر در استراسبورگ به منظور پایان دادن به حصر و انزوای رهبر خلق کرد در اعتصاب به سر میبریم؛ با روح ایستادگی و مقاومت سلامهای خود را به شما عرض می کنیم. نوروزتان پیروز.

 

رفیق اوغور شاکار و زولکف گزن در کارزار پایان دادن به حصر و درهم شکستن فاشیسم جان خود را فدا کردهاند. این دو شهدای نوروز و شهدای پیروزی هستند. هزاران سلام به جان پاک این رفقایمان.

 

اوغور شاکار در ٢٠ فوریه سال ٢٠١٨ علیه حصر و سکوت بدن خود را به آتش کشیده و در نوروز به شهادت رسید. رفیق اوغور در ادامهی مسیر روناهی و بریوان، امید آجار و دهها فرد دیگری که فریاد زدند نمیتوانید خررشیدمان را تاریک کنید، گام نهاد. در نامهای که از خود برجا گذاشته است رفیق اوغور خواستار حمایت و پشتیبانی از این کارزار شده است. این امر نیز نشان میدهد که رفیق اوغور یکی از رفقایی است که با روح زمانه را به خوبی درک و این اقدام فدایی را انجام داده است.

 

رفیق اوغور و زولکیف به پیشاهنگان این مرحله از مبارزه بل شدند. اما نوروز با روح و گرامیداشت این دو در سراسر میهن و جهان گرامی داشته شد. خلق ما در کردستان و تمامی دیگر مناطق جهان از این اقدام آنان پشتیبانی و در تمامی میادین با شعلهور ساختن اتش نوروز به این شهدا پاسخی درخور و مناسب را داد.

 

در نوروز سال ٢٠١٩ میلیونها نفر در میادین حضور داشتند. با خیزش نوروز نشان دادیم که برنامهها  طرحهای فاشیسم را در هم خواهیم شکست. البته خلق کرد با روح آزادیای که رهبر آپو آن را آفریده است، به خلق نوروز و پیروزی بدل شده است.

 

مژدهی درهم شکستن داعش با روح نوروز منطبق بود

مژدهی درهم شکستن داعش در نوروز از انطباق کاملی با روح نوروز برخوردار بود. آپوییها ستمگرانی مانند داعش را که به بلای تمامی خلقها تبدیل شده بودند را در چنین روز تاریخیای درهم شکستند. این پیروزی تاریخی همزمان راه را بر درهم شکستن فاشیسم دولت ترک هموار نموده است.

 

با نوروز خلق ما با حضور خود در میادین این پیام را ارسال کرد که با روح مقاومت سیستم اشغالگری و فاشیسم را درهم خواهد شکست. پیام نوروز در کردستان راه مبارزه برای ما کردستانیان مقیم اروپا را شفافتر نمود. براین باوریم که با مقاومت و ایستادگی نوروز ما این بهار را به بهار پیروزی بدل خواهیم کرد. مرحلهی کنونی مقاومت که با پیشاهنگی لیلا گوون آغاز شده است، با روح نوروز به پیروزی خواهد رسید. ما به عنوان ١۴ کنشگر استراسبورگ و تمامی دیگر کنشگران اروپا دوباره پیمان میبندیم که با پیام نوروز و با وصیت شهدای نوروز، رفیق زولکف و اوغور این مقاومت و ایستادگی را به پیروزی خواهیم رساند. دوباره از کردستانیان و دوستانمان میخواهیم که مبارزه و ایستادگی را  گسترش دهند. زنده باد نوروز، زنده باد کردستان، زنده باد رهبر آپو. مقاومت زندگی است، زن، زندگی، آزادی."