اعضای میت در پوشش وکیل مدافع به زندان‌های ترکیه می‌روند

گزارش‌ها از باکور کردستان حاکی‌ست که اخیراً سازمان استخباراتی ترکیه از ترفند تازه‌ای برای به تسلیمیت کشاندن زندانیان سیاسی کرد استفاده می‌کند

گزارش‌ها از باکور کردستان حاکی‌ست که اخیراً سازمان استخباراتی ترکیه از ترفند تازه‌ای برای به تسلیمیت کشاندن زندانیان سیاسی کرد استفاده می‌کند

 

اخیراً چندنین تن از اعضای میت ترکیه در پوشش وکلای زندان، به زندان‌ةای این کشور مراجعه و در گفتگو با زندانیان سیاسی کرد از آن‌ها خواسته‌اند تا برای آزاد شدن و کاهش مجازات، اعتراف کرده و اطلاعات خود را به نهادهای امنیتی واگذار کنند.

 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وضعیت زندانیان سیاسی کرد در زندان‌های ترکیه هم‌اکنون در مرحله بحرانی‌ای قرار دارد. ده‌ها هزار تن از زندانیان سیاسی کرد در این کشور، تحت شکنجه‌های فیزیکی و روحی قرار دارند. این فشارها در حالی بوده که زندانیان برای پایان دادن به شرایط موجود تاکنون چندین بار دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

در گزارش‌های منتشر شده از زندان آمد (دیاربکر)، اخیراً گروهی که هویت آن‌ها اعضای مخفی میت (سازمان استخبارات ملی ترکیه) گزارش شده، به بند دال این زندان مراجعه و سعی داشته‌اند زندانیان را متقاعد نمایند که در پرونده‌های خود دست به اعتراف بزنند. این مأموران سعی در القای این امر به زندانیان بوده‌اند که تنها راه خلاصی از شرایط موجود، تنها اعتراف کردن و همکاری با نهادهای امنیتی می‌باشد.

 

این در حالی‌ست که وکلای زندانیان سیاسی در هر سیستم قضایی‌ای، وظیفه حفظ حقوق و امنیت جانی موکلان خود می‌باشند. این امر با اعتراض شدید زندانیان سیاسی کرد مواجه شده و سعی داشته‌اند تا با رسانه‌ای نمودن موضوع، پرده از این سیاست میت ترکیه بردارند.