اعلام همبستگی آشتی‌خواهان آرژانتین با حزب دمکراتیک خلق‌ها

آدولفو پرز اسکوال برنده جایزه صلح نوبل و مادران پلازا دِ مایو با انتشار پیامی همبستگی خویش را با حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام کردند و خواهان حمایت از عمومی از ه.د.پ شدند

   آدلفو پرز اسکوال برنده جایزه صلح نوبل، نورا کرتناس و مرتا بارافل از اعضای مادران پلازا د مایو که سالها علیه کودتاگران فاشیست آرژانتین مقاومت کرده‌اند و همچنین سازمان حقوق بشری بیورلی کن دیالوگ ٢٠٠٠ در بیانیه‌ای مشترک برکناری شهرداران مشترک سه کلانشهر کردستان از سوی رژیم کودتاگر ترکیه را محکوم کردند. بیانیه از نیروهای دمکراتیک و آزادیخواهان می‌خواهد که علیه کودتای سیاسی تازه رژیم ترکیه از مبارزه کردها حمایت به عمل آورند. امضاکنندگان بیانیه از افکار عمومی، سازمانهای بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری خواتسند تا در احترام به حقوق بشر به مسئولیت‌های خویش عمل کنند.

   در بیانیه از دیکتاتور ترک طیب اردوغان خواسته شده است که به زورگویی و ستم علیه کردها و اقلیت‌های دیگر در ترکیه پایان دهد.

   بیانیه با اشاره به مسئولیت‌های دولتها و نهادهایی که با ترکیه رابطه دارند می‌افزاید؛"ما هم زمان افکار عمومی جهان، سازمان‌های اروپایی و نهادهای حقوق بشر، همچنین حکومت‌ها و شرکتهایی که به دولت ترکیه کمک می‌کنند را فرامی‌خوانیم تا در برابر موضع ترکیه که روز به روز شهروندانش و کشورهای همسایه را مورد هجمه قرار می‌دهد، به خاطر ارتقای احترام به ارزشهای بشری به مسئولیت‌های خود عمل کنند."

   بیانیه با لحنی انتقاد آمیز از رژیم ترک خواسته است تا به فشار علیه کردها پایان دهد و سازمانهای بین‌المللی را به فعالیت بیشتر به منظور دستیابی به صلح فراخوانده است.

   امضاکنندگان بیانیه یادآوری بیانیه مشترک ۵٣ برنده جایزه نوبل در حمایت از مطالبات دمکراتیک خلق کرد در پایان افزوده‌اند:"از حکومت ترکیه می‌خواهیم که به حصر و سرکوب پایان داده و یادآووری می‌کنیم که بکارگیری راه صلح خلق‌ها را ارتقا می‌دهد. همچنین از سازمان‌های خلقی، سازمان‌های سیاسی، اجتماعی، سندیکاها، نهادهای دینی و سازمانهای حقوق بشری در کشورمان و سرتاسر جهان می‌خواهیم که همانگونه که ابرو گونای و گارو پایلان در دیدار از آمریکای لاتین متذکر شده بودند برای ممانعت از نسل‌کشی تازه‌ای که در ترکیه در راه است صدای خویش را بلند کرده و همبستگی را تقویت نمایند."