اعمال فشار بر خانواده‌ی جانباختگان اعتراضات آبان ماه؛ فشار بر خانواده‌ی برهان منصورنی

پس از قتلعام شمار زیادی از شهروندان در روژهلات کوردستان و ایران با فرمان آیت‌الله خامنه‌ای، جمهوری اسلامی اکنون خانواده‌های جانباختگان را تحت فشار قرار داده است

نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در واکنش به اعتراضات سراسری به افزایش قیمت بنزین به روی شهروندان آتش‌ گشودند. رژیم ایران پس از یک ماه و نیم از این قتلعام همچنان از اعلام شمار کشته‌ها ابا دارد و گفته می‌شود که تعداد جانباختگان بیش از آمار منتشر شده از سوی رسانه‌های خارج از ایران است. از سوی دیگر گزارش‌های تازه حاکی از فشار بر خانواده جانباختگان است.

طی اخبار منتشر شده نیروهای رژیم در همین راستا خانواده‌ی برهان منصورنیا جوان اهل مریوان که در کرماشان با اصابت گلوله به شکمش شهید شد را تحت فشار قرار داده‌اند تا پذیرای مقامهای دولتی و امنیتی با حضور خبرنگاران باشند.

برهان منصورنیا جوان اهل مریوان در اعتراضات آبان ماه در کرماشان با اصابت گلوله به ناحیه‌ی شکم، پس از سه شبانه روز جان خود را از دست داد و به صف شهدای آزادی پیوست.

نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی خانواده‌ی منصورنیا را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا تعدادی از مقامها و مسئولین رژیم با حضور خبرنگاران به منزل آنها رفته و به استفاده‌ی تبلیغاتی از این مسئله بپردازند.

همچنین به خانواده‌ی وی وعده‌ی شناسایی وی به عنوان شهید داده شده است.

مقامهای رژیم اخیرا در اظهارات ضد و نقیض اعلام کرده‌اند که معترضان به دست نیروهای رژیم کشته نشده‌اند بلکه به دست عوامل مشکوک کشته شده و اینگونه قصد دارند به استفاده‌ی تبلیغاتی از خانواده‌ها بپردازند.

مدتی پیش نیز خانواده‌ی ارشاد رحمانیان که جنازه‌ی شکنجه شده‌ی وی پس از یک ماه در کنار سد گاران مریوان پیدا شد، به دلیل فشار نیروهای امنیتی رژیم مجبور به حضور در شبکه‌ی استانی سنه شده و اعلام کردند، فرزند آنها به دست عوامل رژیم کشته نشده است.

مادر ارشاد رحمانیان در حالی در شبکه‌ی استانی سنه حضور پیدا کرد که به شدت توسط نیروهای امنیتی در فشار بوده و به شدت تهدید شده بودند.