«امنیت کوهستان» فتنه تازه رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی علیه کوردها

رژیم جمهوری اسلامی توطئه‌ تازه‌ای را علیه خلق کورد به مرحله اجرا گذاشته است. سپاه استعمارگر پاسداران از نوروز امسال با هدف کنترل فعالیت‌ گریلاهای یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان فتنه‌‌ای را به نام «امنیت کوهستان» آغاز کرده است.

برپایه خبر منتشر شده در وبسایت پلتفرم هورام رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی در راستای سیاست‌ استعماری خود فتنه‌ای تازه‌ای را از آغاز بهار امسال در مناطق هورامان، چلچمه و برادوست آغاز کرده است. رژیم در این فتنه که نام آنرا «امنیت کوهستان» گذاشته است در لوای محافظت از محیط زیست اقدام به سازماندهی تیم‌های جاسوسی و همچنین مراکزی برای پرواز پهپادهای تجسسی کرده است.

در گزارش آمده است که افراد مزدور برای کسب آگاهی از محل گریلاهای ی.ر.ک و همچنین شناسایی میهن‌دوستانی که با نیروهای گریلا همکاری می‌کنند فعالیت خواهند کرد. سپاه استعمارگر پاسداران برای این توطئه مبلغ قابل توجهی از سرمایه‌های مردم کوردستان و ایران را که به یغما برده است صرف می‌کند. پلتفرم هورام به نقل از منابع آگاه می‌گوید که سپاه برای هر خودفروش روزانه مبلغ ٨٠ هزار تومان تعیین کرده است.

سپاه استعمارگر پاسداران برای این منظور سه قرارگاه را در پاوه، سقز و اورمیه تأسیس کرده است. اعلام شد که عملیات نظامی اخیر در مناطق چلچمه، دیواندره و برادوست (اورمیه) نتیجه فعالیت‌های سه ماهه مزدوران بوده و سپاه، مزدوران خود را در پایگا‌ه‌های تازه در مناطق کوهستانی مستقر کرده است.

فرماندهی یگان‌های روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) روز یکشنبه (٢١ ژوئن/ ١ تیرماه) در اطلاعیه‌ای به رژیم ایران هشدار داده بود که در صورت حمله نظامی به گریلاهایش مرحله دفاع تهاجمی را علیه نظامیان جمهوری اسلامی مبنا قرار می‌دهد.