انتقال آب شیرین به کویت تکذیب شد

تمام ثروت سرزمین به تاراج می‌رود و درآمد آن صرف دیگرانی می‌شود که یا از سوی حکومت بر مناصب دولتی و امنیتی منصوب شده‌اند و یا اینکه در مرکز بر میزان ثروت خود می‌افزایند.

با اینکه خوزستان از ثروتمندترین منابع زیر زمینی برخوردار است اما چیزی از این دارایی به مردم و ساکنان منطقه نمی‌رسد. تمام ثروت سرزمین به تاراج می‌رود و درآمد آن صرف دیگرانی می‌شود که یا از سوی حکومت بر مناصب دولتی و امنیتی منصوب شده‌اند و یا اینکه در مرکز بر میزان ثروت خود می‌افزایند.

 

پس از آنکه در دو روز گذشته مردم خرمشهر به خیابان‌ها آمده و با در دست گرفته گالن‌های خالی آب خواهان پاسخگویی مدیران شده بودند تصاویری از اهواز پخش شد که نشان می‌دهد رژیم ایران آب شیرین به کویت صادر می‌کند. این در حالی است که مردم خرمشهر از آب شیرین محرومند.

 

در واکنش به بازتاب گسترده تصاویر مربوط به خط لوله آب شیرین به کویت، معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو جمهوری اسلامی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا صحت صادرات آب شیرین را تکذیب کرد.

 

هدایت فهمی در واکنش به خبر انتقال آب به کویت گفته که بنا بر اطلاع وی تفاهم نامه صادرات آب شیرین به کویت هیچگاه اجرایی نشده است.

 

از سوی دیگر رضا اردکانیان وزیر نیرو روز گذشته گفته بود که وزارت تحت امر وی هیچ طرح و تصمیم و پروژه‌ای برای انتقال، فوش و صادرات قطره‌ای آب به کشورهای دیگر ندارد و طرح انتقال آب به کویت مربوط به اوایل دهه ٨٠ است.

 

شایان ذکر است که روزهای گذشته خبری مبنی بر موافقت هیئت وزیران با قرارداد فروش ٣٠ ساله آب شیرین به کویت منتشر شده است. در این خبر آمده است:"قراردادی ۳۰ ساله برای انتقال آب شیرین رودخانه کارون به کویت در سال ۱۳۸۲ به امضا رسیده که ایران را موظف می‌کند روزانه ۹۰۰ هزار متر مکعب یا ۱۰ هزار لیتر آب در ثانیه به کویت صادر کند که این یکی از مهم‌ترین دلایل کم آبی و کیفیت پایین آب کارون است."

از سوی دیگر رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران اقدام فروش آب به کویت را "خیانت دولت محمد خاتمی" عنوان کرده و تکذیبه مسئولان دولت روحانی را زیر سئوال می‌برند.