اوجالان: امرالی می‌تواند دوباره آتش بگیرد

عمر اوجالان نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه اعلام کرد که جزیره امرالی به رغم آنکه زندان غیر نظامیان است دچار آتش سوزی می‌شود. لازم است که سریعا امکان ملاقات با آقای اوجالان فراهم شود.

شعبه فدراسیون حمایت از خانواده‌های زندانیان و محکومین* شهر مرسین در خصوص آتش‌سوزی جزیره امرالی که رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان در آن زندانی است نشستی خبری را برگزار کرد. مدیران این فدراسیون نیز در آن حضور یافتند.

ظاهر آکالین ریاست مشترک این فدراسیون در این نشست خبری حضور یافته و سیاستهای اقتدارگرایانه را مورد انتقاد قرار داده و اظهار داشت: شیوه سیاست‌ورزی حاکمیت این کشور را به زندان تبدیل کرده است. کنترل آتش‌سوزی در امرالی ما را راضی نمی‌کند. مسئولان در این رابطه هیچگونه اظهار نظری جدی نکرده‌اند. اکنون اطلاعی از اوجالان و زندانیان دیگر در دست نیست. در درجه نخست لازم است که اتحادیه اروپا و کمیته منع شکنجه این سازمان و تمامی دیگر نهادها و سازمان‌های دمکراتیک در این رابطه موضع‌گیری کرده و وارد عمل شوند. لازم است که حکومت سریعا در رابطه با این وضعیت اظهار نظری رسمی را منتشر کند. لازم است امکان عزیمت خانواده‌ها و وکلا به امرالی سریعا مهیا شود.

اوجالان: مجلس را به خانه عزا تبدیل کرده‌اند

عمر اوجالان نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه نیز در دهمین کنگره عادی سندیکای کارمندان بخش بهداشت و اجتماع** در شهر روحا سخنرانی کرده و به وضعیت امرالی اشاره کرد. اوجالان در این سخنرانی اظهار داشت که حاکمیت مجلس را به خانه عزا تبدیل کرده است. تمامی این مملکت را در باتلاق ادلب گرفتار کرده‌اند. راه‌حلی نیز برای آن نیافته و کسانی که می‌توانند راه حلی را بیابند نیز به حاشیه رانده و پارلمان را نیز به بن‌بست کشانده‌اند.

تاکید بر ملاقات سریع

اوجالان با توجه به آتش‌سوزی امرالی که رهبر خلق کورد در آنجا زندانی است اظهار داشت: جزیره امرالی به رغم آنکه زندانی برای غیر نظامیان است دچار آتش‌سوزی شده است. افکار عمومی از علت این آتش‌سوزی اطلاعی ندارد. در این رابطه هیچ کس اظهار نظری نمی‌کند. فوریه برای همه ما واجد معنایی ویژه است. در ٢٨ فوریه کودتای پست مدرن روی داد و کسانی که اکنون خود را مظلوم این رویداد می‌دانند جامعه را به جنگ کشانده‌اند. موافقتنامه دولما باخچه نیز در ماه فوریه روی داد که از سوی حکومت بعدا رد شد و سیاستهای جنگی مبنا عمل قرار گرفت. همه از نقش و عملکرد صلح‌طلبانه آقای اوجالان در رابطه با حل مسئله کورد اطلاع دارد. دولت نیز از این مسئله اطلاع دارد. لازم است که برای ملاقات با آقای اوجالان گامی به جلو برداشته شود.


TUHAY-DER

SES **