ایران اصابت موشک به هواپیمای مسافربری خطوط اوکراین را پذیرفت

ستاد نیروهای مسلح رژیم ایران پس از چندین روز انکار سرانجام مجبور به پذیرش اصابت موشک به هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین شد.

صبح روز شنبه ۲۱ دیماه ستاد نیروهای مصلح ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل خطای انسانی پدافند هوایی ایران هواپیمای مسافربری را هدف قرار داده است و سبب انفجار و سقوط آن شده است.

در بیانیه‌ی ستاد نیروهای مسلح ایران آمده است که به دلیل حملات موشکی به پایگاههای نیروهای آمریکا در عراق و افزایش تحرکات نیروهای نظامی آمریکا، نیروهای مسلح ایران در بالاترین سطح آماده باش قرار داشته‌اند و همین امر سبب ایجاد حساسیت شده است.

در این بیانیه همچنین نزدیک شدن هواپیمای مسافربری به یک مرکز نامی سبب این رخداد شده است.

در جریان انفجار و سقوط این هواپیمای مسافربری ۱۷۶ تن کشته شدند که تعداد کثیری از آنها را نخبگان تشکیل می‌داد که ۱۲ هم وطن اهل روژهلات کوردستان هم جزء قربانیان می‌باشند. بدین‌ترتیب «انتقام سخت» رژیم استعمارگر جمهوری اسلامی که در شلیک موشک‌های چند صد هزاردلاری به حیات خلوت آمریکا در عراق محدود شده بود به مرگ مظلومانه شهروندانی انجامید که بامداد روز چهارشنبه طعمه موشک‌های هدایت شونده سپاه استعمارگر پاسداران قرار گرفتند.

رژیم ایران پس از سقوط هواپیما آتش‌سوزی در موتور هواپیما را علت سقوط هواپیما اعلام کرد اما آمریکا با ارائه‌ی مدارکی برخورد موشک با این هواپیما را علت سقوط آن اعلام کرد.