ایران تلویزیون آرین تی‌وی را فیلتر کرد

شب گذشته همزمان با سخنان سیامند معینی رییس‌مشترک پژاک، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی سخنان وی را فیلتر نمودند

شب گذشته همزمان با سخنان سیامند معینی رییس‌مشترک پژاک، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی سخنان وی را فیلتر نمودند

 

شب گذشته سیامند معینی رییس‌مشترک حزب حیات آزاد کردستان-پژاک با شرکت در یکی از برنامه‌های تلویزیون آرین تی‌وی، به ارزیابی مسائل ایران و کردستان پرداخت. سیامند معینی در اظهاراتی از "احتمال حمله نظامی به ایران" خبر داده و تأکید کرده که "درصورت حمله به ایران، ضررمند اصلی نظام جمهوری اسلامی خواهد بود". رییس‌مشترک پژاک هم‌چنین گفته است که حمله نظامی به ایران گزینه مطلوب آن‌ها نیست ولی درصورت وقوع چنین گزینه‌ای، آن‌ها با این موضوع مخالفتی نخواهند کرد. ایشان گفته است که پژاک در آن‌صورت راهکار و استراتژی خود را خواهد داشت.

دقایقی پس از شروع برنامه تلویزیونی رییس‌مشترک پژاک در کانال تلویزیونی آریَن تی‌وی، منابع امنیتی اقدام به انداختن پارازیت بر روی این شبکه تلویزیونی نموده و پخش آن را به‌ تمامی متوقف نمودند. این پارازیت تا ساعتی پس از برنامه مذکور هم‌چنان ادامه یافت. طول موج این پارازیت‌ها در باشور کردستان (اقلیم فدرال کردستان) نیز مشاهده شده است.

 

این عمل منابع امنیتی جمهوری اسلامی درحالی‌ست که پس از حوادث مربوط به انتخابات سال ۸۸، تقریباً بی‌سابقه بوده است. به عقیده ناظران، این اقدام منابع امنیتی جمهوری اسلامی به چند موضوع برمی‌گردد که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: ظهور قدرتمندانه پژاک در عرصه سیاسی نظامی کردستان پس از دو دهه انفعال احزاب در روژهلات کردستان، مخاطب قرار دادن مناطق جنوبی روژهلات کردستان (ایلام و کرماشان) توسط پژاک برای اولین بار در تاریخ احزاب کرد و برنامه‌ریزی برای گسترش حوزه نفوذ خود با این استان‌ها و نیز شخصیت کاریزماتیک خود سیامند معینی رییس‌مشترک کنونی پژاک.

 

سیامند معینی در سال ۲۰۱۶ در جریان کنگره پنجم پژاک به سمت ریاست مشترک حزب حیات آزاد کردستان- پژاک برگزیده شد و دارای سابقه سیاسی روشن و نیز قدرت کاریزماتیک شخصیتی می‌باشد. انتخاب سیامند معینی در کنگره پنجم پژاک موجی از شادمانی و اشتیاق را در میان خلق کرد در روژهلات کردستان برانگیخت. این موضوع حتی مورد استقبال سایر احزاب روژهلات کردستان نیز قرار گرفت. لازم به ذکر است که حزب حیات آزاد کردستان- پژاک به ریاست زیلان وژین و سیامند معینی، پس از کنگره پنجم، "فصل نوینی از مبارزات سیاسی" خود را آغاز کرده‌اند. پژاک درصدد است تا با افزایش کیفیت و سطح مبارزات خود در برابر رژیم جمهوری اسلامی، تمامی احزاب روژهلات کردستان را به یک اتحاد و ائتلاف برای مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی گرد هم آورد.

 

پژاک پس از کنگره پنجم تاکنون چندین دیدار با احزاب روژهلاتی مستقر در باشور کردستان داشته است. پژاک هنوز به این اقدام جمهوری اسلامی واکنشی نشان نداده است.