"ایران و ترکیه، برای توجیه بحران‌های سیاسی و اقتصادی خود آمریکا را بهانه کرده‌اند"

زلار استرک عضو شورای رهبری عمومی ک.ج.ک گفت: ایران و ترکیه برای بحران‌های عمیق سیاسی و اقتصادی خود آمریکا را بهانه کرده‌اند و میخواهند با این بهانه بحرانهای خود را توجیه کنند

زلار استرک عضو شورای رهبری عمومی ک.ج.ک گفت: ایران و ترکیه برای بحران‌های عمیق سیاسی و اقتصادی خود آمریکا را بهانه کرده‌اند و میخواهند با این بهانه بحرانهای خود را توجیه کنند

 

زلار استرک که در برنامه‌ی روژف ژن در تلوزیون استرک تی‌وی شرکت کرده بود به شرح وقایع کنونی پرداخت.

 

سترک گفت:۲۰ سال پیش عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد با توطئه‌ای بین‌المللی از خاورمیانه بیرون رانده شد، دولت ترکیه و هم پیمانانش فکر می‌کردند با به اسارت گرفتن رهبر آپو جنبش آزادیخواهی خلق کُرد را نابود کنند. اما جنبش کردستان تمامی حسابهای آنها را به هم ریخت و گسترش یافت و در تمامی نقاط جهان دوستان و طرفدارانی پیدا کرد.

 

سترک در مورد همکاری و پشتیبانی کنفدراسیون اتحادیه ی سندیکاهای بریتانیا "تی.یو.سی" برای آزادی اوجالان اعلام کرد کنفدراسیون اتحادیه ی سندیکاهای بریتانیا ۶ میلیون عضو دارد و در ۱۵۰ امین کنگره‌ی خود پشتیبانی خود برای کمپین آزادی برای اوجالان را اعلام کرد. خلق کُرد هم هرگز پشتیبانی و کمک‌های دوستان خود را فراموش نخواهد کرد.

 

استرک در ادامه گفت: بعد از نشست روسیه، ایران و ترکیه در تهران، ایران سه زندانی سیاسی کُرد را اعدام کرد همچنین به مقر حزب دمکرات حمله کرد. ایران با این شیوه نمی‌تواند مشکلات خود را حل کند.

 

استرک گفت: این حملات رژیم ایران به ترکیه مربوط است، اما ایران باید بداند با اعدام و حمله نمی‌تواند مشکلات سیاسی، اقتصادی و... خود را حل کند.

 

خلقهای ایران دیگر نمی‌توانند این اعمال ضد انسانی رژیم ایران را تحمل کنند

وی در ادامه‌ی سخنانش گفت: ایران و ترکیه برای بحرانهای شدید سیاسی و اقتصادی خود آمریکا را بهانه کرده‌اند و می‌خواهند به این بهانه مشکلات عمیق اقتصادی خود را پنهان کنند. اما مشکلات این دو کشور ریشه‌ایست و دلیل اصلی آن ممانعت از حل مسائل خلق‌های این کشورها توسط دولتهاست.

 

استرک خاطرنشان کرد که دولت ترکیه از تمام توان خود برای نابودی خلق کُرد استفاده می‌کند. رژیم ترکیه با پول ملت سیاست جنگ را به پیش می‌برد. آنها باید بدانند تا مشکلات خلق کُرد را حل نکنند و با رهبر آپو دیدار نکنند هرگز موفق به حل مشکلات اقتصادی خود نخواهند شد. نه تنها خلق کُرد بلکه همه‌ی خلق‌های ترکیه باید در مقابل این سیاستهای ریاکارانه‌ی دولت ترکیه بایستند.

 

زلار استرک در پایان سخنانش گفت: بحران اقتصادی بیشترین تاثیر را بر زنان و کودکان خواهد گذاشت. تنها زنان هستند که می‌توانند ریشه‌ای و اساسی برای ایجاد تغییر مبارزه کنند. زنانی که آفریننده‌ی اقتصاد هستند و با طبیعت درآمیخته‌اند، باید به پا خیزند و فاشیزم را در هم بشکنند.