"با خودرو آب‌پاش و گاز اشک‌ آور کاری از پیش نخواهید برد"

حزب دمکراتیک خلق‌ها ه.د.پ با صدور بیانیه‌ای حمله چماقداران پلیس ترکیه به معترضان را محکوم کرده و می‌گوید: با خودرو آب پاش و گاز اشک آور نمی‌توانید میلیونها نفر را متوقف کنید.

   عایشه آجار باشاران سخنگوی کمیسیون حقوق بشر و حقوق و پارلمانتار الیح ه.د.پ اعلام کرد، خشونت پلیس علیه تجمع‌های اعتراضی دمکراتیک و صلح‌جویانه ادامه دارد.

   وی با اشاره به حملات شدید علیه خلق و پارلمانتارها اظهار داشت، "در مردین پای یک شخص را شکستند. در وان با لگد، باتوم و چوب سعی داشتند یکی از فعالان را به قتل برسانند."

​​​​​​​   وی خاطرنشان ساخت در آمد، وان، مردین، استانبول، موغلا، آدانا، مرسین، آنکارا و بسیاری دیگر از شهرهای کردستان و ترکیه انسان‌هایی که حق دمکراتیک و فعالیت‌های اعتراضی خویش را بکار می‌بندند هدف نیروهای پلیس ترک قرار گرفته‌اند. وی افزود، این حملات بیانگر درماندگی حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ است.

​​​​​​​   باشاران افزود، حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ با هدف لاپوشانی تخلف‌هایش در غصب شهرداری‌ها بر شدت حملات خود افزوده است.

​​​​​​​   وی خاطرنشان کرد، "خشونت، بی‌قانونی و حملات غیرقابل قبول هستند. آنانیکه طرفدار حقوق بشر، قانون و دمکراسی هستند بایستی در برابر این خشونت و کسانیکه دستور آن را می‌دهند به میدان آیند و علیه غصب شهرداری‌ها مبارزه نمایند.

​​​​​​​   به  حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ اعلام می‌داریم: در هر سانتیمتر از شهرداری‌هایمان که شما به طرفدارانتان واگذار می‌کنید زحمات ملیون‌ها انسان وجود دارد. نه خودروهای آب پاش و نه گازهای اشک اور قادر به متوقف کردن ملیون‌ها انسان نیستند.

​​​​​​​   کینه، نفرت و ستمی که شما بر رای دهندگان ه.د.پ، خلق کرد و نیروهای دمکراسی روا کردید سبب نابودی زودتر شما خواهد شد."