با دستور ویژه ترودو به آنکارا داده شد، در آرتساخ علیه ارمنی‌ها مورد استفاده قرار گرفت

دولت کانادا با اسلحه‌هایی که به ترکیه فروخته است عملا در کشتار غیرنظامیان شریک شده است. کانادا بتازگی اعلام کرد که در مورد استفاده ترکیه از این تکنولوژی تحقیقاتی به عمل می‌آورد.

آشکار شد تکنولوژی مرگبار‌ L3Harris Wescam کانادا که یک شرکت آمریکایی آنرا ساخته است از طریق ترکیه به آذربایجان نیز فروخته شده است. پهبادهای شرکت «بایکار» که متعلق به داماد اردوغان، رئیس جمهور ترک است و به سیستم‌های الکترو اُپتیک یا سنسور مجهز شده‌اند توسط  شرکت L3Harris Wescam به دست آنان می‌رسد و داماد اردوغان هم آنرا به آذربایجان داده است.

همچنین افشا شده است که علی‌رغم تحریم تسلیحاتی ترکیه پس از حملات اشغالگرانه به شمال و شرق سوریه، اما ماه مه سال جاری حکومت کانادا در اقدامی «غیرقانونی» این تکنولوژی مرگبار را به رژیم اردوغان فروخته است. گفته شد که کانادا پس از دیدار اردوغان با جاستین ترودو در ماه آوریل این تکنولوژی را در اختیار ترکیه گذاشته است.

    | بیشتر بخوانید ...
    ♦ تکنولوژی پهپادهای جنگی «بومی» ترکیه از کانادا آمده است
    ♦ "آلمان و کانادا در قتل‌عامی که دولت ترک با پهبادها انجام می‌دهد، شریک جرم هستند" 

ترودو اکنون ادعا کرد که تحقیقاتی در این مورد انجام می‌دهد که آیا تکنولوژی فروخته شده به ترکیه در آرتساخ (قره‌باغ) بکار گرفته شده است یا نه.

ترودو گفته است شخص وزیر امور خارجه را مسئول تحقیقات در مورد تکنولوژی L3Harris Wescam در آرتساخ کرده است. این درحالی است که خود ترودو تکنولوژی یاد شده را برای کشتار کوردها به اردوغان فروخته است. ترودو در اظهاراتی گفته است تحقیقاتی در مورد «نقض حقوق بشر» (!) در جنگ آرتساخ به عمل خواهد آورد.

شایان ذکر است که دولت کانادا از نخستین کشورها بود که در اکتبر ٢٠١٩ حین حملات اشغالگرانه ترکیه به شمال و شرق سوریه آنکارا را مورد تحریم تسلیحاتی قرار داده بود اما با دستور ویژه و غیرقانونی ترودو صدها میلیون دلار تکنولوژی مرگبار پهبادهای جنگی را به ترکیه فروخت و ترکیه هم تکنولوژی L3Harris Wescam را در کشتار کورد بکار گرفت.