بازی تازه کمیسیون عالی انتخابات ترکیه؛ به برگزیدگان انتخابات حکم ابلاغ داده نخواهد شد

​​​​​​​کمیسیون عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد در صورتیکه برگزیدگان انتخابات محلی ٣١ مارس پیش از این با حکم قانونی از کار اخراج شده باشند حکم ابلاغی به آنها نمی‌دهد و به جای آنها حکم به نفر دوم تعلق می‌گیرد.

منطقه رزان در کلان‌شهر آمد یکی از مناطقی است که نامزد ه.د.پ در انتخابات ٣١ مارس بیشترین آرا را به خود اختصاص داد. زیاد جیلا در این انتخابات حائز بیشترین آرای انتخابات محلی شد. زیاد جیلا در دوره‌ی فعالیت آموزشی با ماده قانونی که اردوغان آنرا تنظیم کرده بود از کار تعلیق شد. همچنین یلماز برکی در منطقه توشپا، گلچین کاچماز سای‌ایگیت در منطقه ارتمتان و لیلا آستاک در منطقه اَبَخ استان وان با همین ماده از کار برکنار شده بودند اما در انتخابات اخیر بیشترین آرای مناطق مذکور را کسب کردند.

 

ه.د.پ در مورد افرادی که پیشتر از کار برکنار شده و وزارت کشور از ابلاغ حکم آنان در سمت ریاست شهرداری سر باز زده است اعتراض کرد.

 

نفر دوم انتخابات شهرداری در منطقه رزان آمد یکی از عناصر آ.ک.پ به نام حسین بایوغلو است که به کمیسیون عالی انتخابات مراجعه کرده بود.

 

شایان ذکر است که در تمام چهار منطقه‌ای که قانون طرح شده از سوی طیب اردوغان به اجرا درآمده نامزدهای این حزب در ردیف دوم جای گرفته‌اند.