باشاران: دستگیری و تهدید به مرگ نمی‌تواند مانع مبارزه دمکراتیک ما شود

سخنگوی کمیسیون حقوق بشر حزب دمکراتیك خلق‌ها اعلام کرد با نزدیک شدن موعد انتخابات محلی در ترکیه بر شمار اعضای محبوس آنها اضافه می‌شود. او با اینحال تأکید کرد که دستگیری و تهدید به مرگ نمی‌تواند به ه.د.پ پایان دهد چون جنبشی برخاسته از دل مردم است.

عایشه آجار باشاران در بیانیه ای اعلام کرد حزب حاکم ترکیه با راه انداختن موجی از دستگیری‌ها در پی جلوگیری از تدارک ه د پ برای شرکت قدرتمند در انتخابات شهرداری‌ها در مارس ۲۰۱۹ است که حدود چهار ماه به موعد آن باقی مانده.

 

در این بیانیه، اسامی گولای بیلیجی، محفوظ گولر، ملکیه بیرتانه، اوزجان آغداش، احمد توران سرت‌کایا، عزیز دوغان و نرمین تونجل ذکر شده که همگی از مسئولان بازداشتی ه.د.پ در همین چند روز اخیر هستند.

 

سخنگوی کمیسیون حقوق بشر ه.د.پ همچنین به بازداشت گونول اوزتورک‌اوغلو رئیس یک شعبه سازمان حقوق بشری "ای.ه.د" اشاره کرده و گفته که آنها بی‌گناه بودند.

 

طبق اعلام او، از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ده هزار عضو حزب دمکراتیك خلق‌ها با اتهامات سیاسی دستگیر شده‌اند که از این رقم، پنج هزار نفر هنوز در زندان هستند.

 

عایشه آجار باشاران می‌گوید رفقای جدید جای فعالین زندانی را پر کرده‌اند و ائتلاف دو حزب آ.ک.پ/م.ه.پ با زندانی کردن و تهدید به مرگ نخواهند توانست که ه.د.پ را نابود کنند چون با یک جامعه طرف هستند.