باشاک دمیرتاش: پیش از آنکه دیر شود فریاد اعتراضات خود را طنین‌انداز کنید

دمیرتاش: بندهای زندانیان مملو از زندانی هستند. نور خورشید وجود ندارد و از بهداشت در زندان خبر چندانی نیست. پیش از آنکه دیر شود باید صدایمان را طنین‌انداز کنیم.

باشاک دمیرتاش همسر صلاح‌الدین دمیرتاش، ریاست مشترک پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها اظهار داشت که بعد از ۱۷۶ هفته برای اولین بار نتوانسته است که به دیدار صلاح‌الدین دمیرتاش برود. بندهای زندانیان مملو از زندانی هستند. نور خورشید وجود ندارد و از بهداشت در زندان خبر چندانی نیست. پیش از آنکه دیر شود باید صدایمان را طنین انداز کنیم.

باشاک دمیرتاش همسر صلاح‌الدین دمیرتاش، ریاست مشترک پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها که از ۴ نوامبر سال ۲۰۱۶ در زندان گروه F ادرنه زندانی است  در حساب تویتری خود در رابطه با شیوع ویروس کرونا و ریسک بالای ابتلای زندانیان به آن عکسی را منتشر ساخته است. باشاک دمیرتاش در این رابطه اعلام کرد که بعد از ۱۷۶ هفته برای نخستین بار قادر به ملاقات با صلاح‌الدین دمیرتاش نشده ست و به شرایط ناگوار زندان‌ها در ترکیه اشاره کرده است.

دمیرتاش اظهار داشت که در وضعیت موجود این ویروس می‌تواند در زندان‌ها به فاجعه‌ای بزرگ منتهی شود. بندهای زندانیان مملو از زندانی هستند، خبری از بهداشت و پاکیزگی در زندان‌ها نیست. پیش از آنکه دیر شود باید فریاد اعتراضات خود را طنین‌انداز کنیم.