بایکوت گردشگری ترکیه با استقبال جهانی مواجه شد

هشتاگ بایکوت توریسم ترکیه که با هدف تحریم صنعت گردشگری ترکیه در رسانه‌های اجتماعی آغاز شده با استقبال عمومی مواجه شده است

هشتاگ بایکوت توریسم ترکیه که با هدف تحریم صنعت گردشگری ترکیه در رسانه‌های اجتماعی آغاز شده با استقبال عمومی مواجه شده است

شعار اصلی این کمپین عبارت است از: "پولی که در تعطیلات خود در ترکیه خرج می‌کنید در کشتن کودکان کُرد مورد استفاده قرار می‌گیرد"

 

دولت ترکیه برای تداوم اشغالگری و جنایت‌های خود سعی دارد منابع سرشاری را از راه گردشگری در سال ٢٠١٨ به چنگ آورد. با این همه کمپین‌های بین‌المللی برای تحریم صنعت توریسم ترکیه در حال گسترش هستند.

 

از ساعت ٢٠ شامگاه دوشنبه (٢ آوریل/ ١٣ فروردین) کارزاری اجتماعی در شبکه‌های فیس‌بوک و توئیتر با هشتاگ" #boycottturkeytourism"  آغاز شده است. تنها چند ساعت پس از آغاز کمپین دهها هزار کاربر با زبان‌ای آلمانی، فرانسوی، انگلیسی، فنلاندی، اسپانیولی، ایتالیایی و زبان‌های اسکاندیناوی نوشته‌های را با مضمون "نه برای جنگ و دیکتاوری" و "اردوغان بایست" به اشتراک گذاشتند.

 

با آغاز کمپین یادشده افرادی را که خواهان مسافرت به ترکیه و سپری کردن تعطیلات خود هستند به فکر وامی‌دارد و از دیدار از ترکیه منصرف می‌کند. زیرا درصورت مسافرت به این کشور تمام هزینه‌های سفر برای کشتار کودکان کُرد از سوی رژیم ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.