باییک مبارزات خلق کُرد را مبارزه مرگ و زندگی نامید

جمیل باییک عضو شورای رهبری ک.ج.ک در مصاحبه‌ای که با روزنامه‌ی ینی ازگور پولتیکا چاپ شد به مبارزات خلق کُرد در آینده با دولت ترک اشاره کرد

باییک به اشغالگری رژیم ترکیه در عفرین، حمله به باشور کردستان و قتل عام ایزدیها اشاره کرد و گفت: این حملات نشان می‌دهند که رستاخیز ۱۵ آگوست تا چه حد لازم و ضروری است. دولت ترکیه در جنگ جهانی اول دست به قتل عام ارمنی‌ها زدند و حالا هم می‌خواهند در جنگ سوم جهانی کُردها  را قتل عام کنند. به همین دلیل حملات سختی را آغاز کرده‌اند، در این مرحله کُرد باید در کردستان و خاورمیانه زندگی آزاد و دمکراتیک برای خود مهیا کند. در این مرحله جنگ ما جنگ مرگ و زندگی است.

باییک به نیروهای کُرد که فرصت رسیدن به یک زندگی آزاد و دمکراتیک را مهیا کرده است اشاره کرد و گفت: در این شرایط که حملات سنگینی بر ضد خلق کُرد صورت گرفته نیروهای ما روز به روز قدرتمندتر می‌شوند و در قرن ۲۱ با روح آزادیخواهی خود به یک ملت پیشرو مبدل شده‌اند.

 

در چنین شرایطی ما باید با بکارگیری همه‌ی فرصتها، با انجام فداکاریهای بزرگ و گسترش مبارزات خود در هر چهار بخش کردستان و در ترکیه خود را قدرتمندتر کنیم. در حال حاضر دولت ترکیه تمام تلاش خود را برای شکستن اراده‌ی خلقها انجام می‌دهد و سعی در قتل عام خلق ما دارد.

 

ترکیه نه تنها دچار بحران اقتصادی شده است بلکه در بخشهای سیاسی،فرهنگی و اجتماعی نیز در بحران بسر می‌برد

باییک در مورد اهمیت اتحاد خلق‌ها میگوید: نیروهای آزادیخواه و دمکراسی‌طلب باید مبارزات خود را در یک راستا قرار دهند و با هم متحد باشند، در جنگ سوم جهانی هدف فقط آزادی کردستان نیست بلکه هدف ترکیه‌ای دمکراتیک است و در نهایت رسیدن به خاورمیانه ای آزاد و دمکراتیک است.

 

جمیل باییک در پایان سخنانش گفت: دولت ترکیه نمی‌خواهد سوریه به کشوری دمکراتیک مبدل شود، نمی‌خواهد ایران استقرار یابد و دمکراسی در آن گسترش یابد. ما در حال حاضر در ابتدا بر ضد دولت ترکیه برای آزادی خلقها مبارزه می‌کنیم، زیرا سیاستهای ترکیه نه تنها در کشور ترکیه بلکه در کل خاور میانه مضر است. دولت ترکیه نه تنها دشمن خلق کُرد بلکه دشمن تمام خلقهای آزادیخواه است.