برگی دیگر از دستاوردهای جمهوری اسلامی؛ ایران پنجمین کشور افسرده‌ی جهان

جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه بر تعداد دستاوردهای خود افزوده است. ایران علاوه بر اینکه دومین كشور جهان از لحاظ اعدام شهروندان است همچنین بالاترین نرخ مهاجرت افراد تحصیل‌کرده و متخصص جهان را دارد

بر اساس نظرسنجی که موسسه گالوپ در میان ۱۵۰ هزار تن از ۱۴۰ کشور جهان انجام داده است ایران در رده‌ی پنجم افسرده‌ترین و غمگین‌ترین کشور جهان قرار گرفته است.

 

در این نظرسنجی یک سوم شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که از اظطراب و نگرانی و استرس رنج می‌برند و همچنین یک پنجم آنها گفته‌اند که به افسردگی دچار هستند.

 

موسسه گالوپ در ادامه گزارش از شهروندان سه کشور عراق، ایران، و سودان جنوبی به عنوان خشمگین‌ترین مردم جهان نام برده است. حجم بالای احساسات منفی از جمله نگرانی، دردهای جسمانی، استرس و غم از جمله عواملی است که دلیل عصبانیت مردمان این کشورها عنوان می‌شود.

 

جمهوری چاد و نیجریه جایگاه اول و دوم منفی جهان را به خود اختصاص داده اند و پاراگوئه مثبت‌ترین کشور جهان شناخته شده است.

 

آمریکا هم در رده‌ی ۳۹مین کشور مثبت و بریتانیا در رتبه‌ی ۴۶مین کشور مثبت جهان قرار دارد.

 

قرار گرفتن ایران در رتبه پنجم افسرده‌ترین کشورهای جهان در حالی است که جغرافیای آن دارای غنی‌ترین منابع طبیعی است اما در سایه چهل سال استبداد جمهوری اسلامی تمام دارایی‌های این کشور صرف سرکوب خلق‌های ساکن در ایران و دامن زدن به فتنه و ترویج ترور در خارج از این کشور می‌شود.