بشتاش: ه.د.پ ایستادگی می‌کند

مرال دانش بشتاش پارلمانتار ه.د.پ در مجلس ترکیه اظهار کرد که حملات نابودگرانه احزاب آ.ک.پ/م.ه.پ برای پایان دادن به ه.د.پ شکست خورده و ه.د.پ همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهد.

مرال دانش بشتاش پارلمانتار حزب دمکراتیک خلق‌ها با خاطرنشان کردن حملات رژیم ترک به حزبش گفت که حاکمیت ترکیه با تشدید حملات خود علیه ه.د.پ خواهان توقیف آن نه به شیوه‌ی رسمی بلکه انفعال در عرصه عمل هستند.

بشتاش در گفتگو با خبرگزاری فرات گفت که آ.ک.پ با انتصاب قیم‌ها بر شهرداری‌ها، بازداشت سیاستمداران ه.د.پ در تلاش پایان دادن به ه.د.پ است و برای این منظور به هیچ معیاری پایبند نیست. بشتاش افزود، هر روز صبح با گزارش‌‌های تازه‌ای از بازداشت اعضای ه.د.پ از خواب برمی‌خیزند و حاکمیت در این هدف خویش به موفقیتی دست نخواهد یافت. بشتاش یادآور شد، از سال ٢٠١۵ تاکنون ه.د.پ هدف حملات رژیم ترک قرار گرفته است و با اینهمه ه.د.پ همچنان سرپاست و در انتخابات نیز آنچنان که دیده شد نیرومندتر شده است.

آ.ک.پ به بن‌بست رسیده است

بشتاش خاطرنشان کرد که این وضعیت نشان می‌دهد که آ.ک.پ به بن‌بست رسیده و فشار بر ه.د.پ را تنها راه تداوم حیات خود قلمداد می‌کند. بشتاش افزود که با استراتژی ه.د.پ در انتخابات محلی ضربه‌ای مهلک بر آ.ک.پ وارد شده و حتی اگر آ.ک.پ با همدست‌ خود [م.ه.پ] حاکمیت را در دست داشته باشد اما درمانده و ناتوان شده است. بشتاش افزود که رژیم حاکم به دلیل کینه و خصمی که در نتیجه شکست در انتخابات محلی ٣١ مارس و ٢٣ ژوئن به آن دچار شد‌ه‌ است به ه.د.پ حمله‌ور می‌شود.

نخواهند توانست ما را منزوی کنند

بشتاش سپس به تلاش‌های رژیم ترک برای منزوی کردن ه.د.پ اشاره کرده و افزود:"اگر چه هر روز برنامه‌های تلویزیونیشان در مورد چگونگی فشار وارد کردن به ما و بازداشت اعضای ما می‌باشد اما نخواهند توانست ما را منزوی کنند. ه.د.پ‌ای که این همه تحت از سوی رژیم حاکم تحت فشار قرار گرفته و برای آن نقشه می‌کشند اما همچنان روی پا ایستاده است. ه.د.پ رکورد سده ٢١ را شکسته است. هیچ نیرویی نمی‌تواند این اراده را درهم بشکند."

باید روی انتخابات زودهنگام کار کنیم

بشتاش با بیان اینکه انتخاب قیم‌ها نشانه‌ی به اهتزاز درآمدن پرچم افلاس رژیم حاکم و ناتوانی در اداره امور مملکت است گفت؛ اپوزیسیون از هم اکنون ۵٠ تا ۶٠ درصد جامعه را پیرامون خود جذب کرده است، رژیم به دلیل آگاهی از خشم عمومی به زور و راههای غیرقانونی پناه برده و خواستار ترساندن جوامع می‌باشد. اما ترس عمومی ریخته و بجای آن جسارت و مقاومت گسترش یافته است. مرال دانش بشتاش در پایان سخنان خود گفت که ترس حاکمیت از انتخابات زودهنگام و شکست در آن است. به همین دلیل باید از نقطه‌ی ضعیف به آنان ضربه وارد کرد و بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام پافشاری نمود.