فراخوان نرگس محمدی از زندان زنجان:"به حرمت خون کشته‌شدگان مظلوم پای صندوق رأی حضور نیابیم"

نرگس محمدی: طی ۴۰ سال گذشته با مدنی‌ترین و مسالمت آمیزترین شیوه‌ها؛ استقلال، آزادی و جمهوری طلبیدیم. اما استبداد سر برافراشت

نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بسر و زندانی سیاسی محبوس در زندان زنجان روز سه‌شنبه ١۵ بهمن/ ۴ فوریه در پیامی از زندان خواستارتحریم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

متن کامل پیام نرگس محمدی به شرح زیر است:

"ملتی هستیم صلح‌طلب و پایبند به آرمان عدالت و آزادی. در پویش تاریخ پرافتخارمان از مشروطه تاکنون، نسل به نسل و نفس به نفس، آزادی و عدالت جسته و سر خم نکردیم. طی ۴۰ سال گذشته با مدنی‌ترین و مسالمت آمیزترین شیوه‌ها؛ استقلال، آزادی و جمهوری طلبیدیم. اما استبداد سر برافراشت.

ملتی پا به صحنه گذاشت و با خیزشی پایه صندوق‌های رای اصلاحات طلبید. اما حکومت با بحران و سرکوب در مقابل ملت ایستاد.

ملت، حکومت را به اعتدال فراخواند، لیکن افراط و کشتار خیابانی پاسخ بی‌رحمانه‌ی حکومت بود. در اعتراض به تضییع حقوق اساسی ملت و سیاست‌های سرکوبگرانه‌ی حکومت و بی‌توجهی به رای و خواسته ملت و در شرایطی که حکومت هیچ یک از راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز مشارکت و اعتراضات مردمی از جمله تجمعات، راهپیمایی‌ها و تحصن‌ها و شکل‌گیری نهادهای مردمی و مدنی را برنمی‌تابد و با شیوه‌های خشونت‌آمیز، زندان، شکنجه، سرکوب و کشتار آبان با مردمی بی‌پناه و ستم‌دیده مقابله می‌کند.

شایسته است که  با مدنی‌ترین شیوه‌ی اعتراض به‌پاخیزیم و با راه‌اندازی کارزار قدرتمند «تحریم انتخابات» پاسخ سیاست‌های تنگ نظرانه و سرکوب‌گرانه حکومت را داده و به حرمت خون کشته‌شدگان مظلوم در پای صندوق‌های رای حضور نیابیم."

نرگس محمدی به اتهام به اتهام «عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر، اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به ۱۶ سال زندان محکوم شده که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۰ سال از این حکم قابل اجراست. خانم محمدی از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در زندان به سر می‌برد.

این فعال حقوق بشر روز سوم دی/ ٢۴ دسامبر ٢٠١٩ از سوی غلامرضا ضیایی رئیس زندان اوین مورد حمله فیزیکی قرار گرفت و با دست‌بند و توسط یک دستگاه آمبولانس به زندان زنجان تبعید شد.