"به معترضان شلیک نکردیم، سلاح ما آب‌پاش بود"

فرمانده‌ی یگان ویژه‌ی نیروی انتظامی روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه اعلام کرد، مهم‌ترین سلاح ما در برخورد با معترضان آب‌پاش بوده است.

قریب سه ماه پس از قتلعام مردم توسط نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولان به جای اعلام آمار کشته شدگان ادعاهای تازه‌ای را مطرح می‌کنند.

حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروهای انتظامی [نیروهای ضدشورش] به قدرت نیروهایشان در جمع کردن صحنه‌ی اعتراضهای عمومی تاکید کرد و گفت: "با رویکردی که نیروهای یگان ویژه داشته‌اند تاکنون با کمترین هزینه توانسته‌ایم صحنه‌های مختلف را جمع کنیم."

او در ادامه برخود نیروهای یگان ویژه را مبتنی بر «رفتار انسانی، اسلامی و انقلابی» دانست و گفت آنها تا آنجا که می‌توانند با مردم مدارا کرده و فقط به افراد تذکر می‌دهند.

این فرمانده‌ی یگان ویژه‌ی نیروی انتظامی در ادامه استفاده از سلاح جنگی در برخورد با معترضان را رد کرد و گفت، مهمترین سلاح ما اسلحه‌ی آب‌پاش بوده است اما در شرایط ویژه از گاز اشک آور و گلوله‌ی پلاستیکی که کشنده نیست، استفاده کرده‌ایم.

این در حالیست که در اعتراضات آبان ماه تعداد کثیری از معترضان که هرگز تعداد دقیق آنها اعلام نشده اما به گزارش رویترز، ۱۵۰۰ تن کشته شدند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش شلیک به معترضان را تایید کرده و گفته بود، نیروهای آنها «فقط به سر معترضان شلیک نکرده‌اند» بلکه در مواردی به پایشان نیز شلیک کرده‌اند.