بولدان: دوشادوش هم به حصر پایان خواهیم داد

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در نشست هفتگی حزبش تحولات جاری در کردستان و ترکیه را مورد ارزیابی قرار داد

  در نشست هفتگی ه.د.پ علاوه بر پارلمانتاران این حزب مادران روسری سپید که از روز گذشته در صحن نشست احزاب دست به تحصن زده‌اند شرکت کردند

  رییس مشترک ه.د.پ در آغاز سخنان خویش روز ۱۵ مه/۲۵ اردیبهشت روز زبان کردی را تبریک گفت و در مورد مقاومت‌ها اعتصاب غذا در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان  سخن گفت.

  بولدان اعلام کرد آن‌ها در کشوری هستند که آزادی و دمکراسی در حصر بوده و افزود:" انزوای تحمیلی نه تنها در زندان‌ها بلکه در خارج از زندان‌ هم وجود دارد. ما همه در انزوا بسر می‌بریم. اگر شما طرفدار حاکمیت نیستید پس شما در حصر بسر می‌برید."

  بولدان با اشاره به لیلا گوون پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ که در ۱۸٩ مین روز مقاومت خویش بسر می‌برد گفت:" قریب ۳۰۰۰ زندانی سیاسی در اعتصاب غذا بسر می‌برند.  این بزرگترین مقاومت اعتصاب غذا در طول تاریخ جمهوری است. ۳۰ زندانی سیاسی مقاومت اعتصاب غذای خویش را به روزه‌ی مرگ تغییر داده‌اند. هر ساعت و هر لحظه نه تنها به زیان زندانیان در زندان بلکه به زیان کل کشور است."

  بولدان با اشاره به مقاومت مادران گفت:" مادران هر روزه برای جلوگیری از مرگ فرزندانشان در مقابل زندان‌ها فریاد می‌زنند و به دلیل این درخواست مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. این‌ها همه در مقابل چشمان خلق‌های ترکیه صورت می‌پذیرد. این ستمگری و فاشیسم است. آن‌هایی که دشمن بشریت هستند روزی تقاص اعمال خود را پس خواهند داد. ما به مادران می‌گوییم؛" نگران نباشید" ما کنار شما هستیم. ما به همراه همدیگر مبارزه کرده و همراه با هم پیروز خواهیم شد. روز قبل نیروهای پلیس فلکناس اوجا پارلمانتار الیح ما را مورد ضرب و شتم قرار داده و به مادران حمله نمودند. مادرانی که امروز در گبزه، باکرکوی، قوسر، آمد و بسیاری دیگر از شهرها به این منظور که آسیبی به فرزندانشان وارد نشود و صدای فرزندانشان را بلند نمایند، بست نشسته و مورد حمله نیروهای پلیس قرار می‌گیرند.

  رهبر خلق کرد آقای اوجالان در دیدار اخیر خویش آشكارا پیام داده است. هفته‌ی قبل وکلا به امرالی رفته و دیداری با وی داشته‌اند. پیغام امرالی بسیار مهم است. این پیغام بر مبنای شروع برهه‌ای نو بوده و امیدی تازه است. برای آغاز برهه‌ی نو مسئولیت بر عهده همه کسانیست که از دمکراسی محافظت می‌نمایند. ما از همه کسانی که خواهان صلح و دمکراسی هستند درخواست می‌نماییم که سکوت نکنند. طلب پایان دادن به حصر قانونی‌ترین و مشروع‌ترین مطالبات است. با اجرای این درخواست در سطح اجتماعی آرامش ایجاد می‌شود. با اجرای این درخواست و پایان دادن به حصر کشور نفسی خواهد کشید و به همین دلیل باید هرچه سریعتر حصر پایان یابد. ما؛ ه.د.پ با مادرانی که امروز به اینجا آمده‌اند عهد می‌بندیم. حصر تنها به شما مربوط نبوده و مربوط به همه کسانیست که در ترکیه زندگی می‌نمایند. ما همه بهمراه همدیگر مبارزه نموده، به حصر پایان داده و فرزندان شما زندگی خواهند کرد."