بولدان: ه.د.پ تسلیم نشد، قطعا پیروز خواهد شد

پروین بولدان رئیس مشترک کل ه.د.پ خطاب به اپوزسیون گفت،"باید امروز بیشتر از همیشه در کنار هم جمع شویم. ه.د.پ تسلیم نشد، پیروز خواهد شد."

پروین بولدان رئیس مشترک کل حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) در دفتر مرکزی این حزب در مورد عملیات پاکسازی سیاسی از سوی رژیم ترکیه به بهانه رویدادهای ۶-٨ اکتبر ٢٠١۴ در همبستگی با مقاومت کوبانی کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

احزاب دیگر نهادهای ه.د.پ در این کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند. پروین بولدان در نطق خود اعلام کرد که آنها در گردهمایی انجمن مرکزی حزبشان که دیروز انجام شده است، به طور کامل عملیات پاکسازی را بررسی و تشریح کرده‌اند.

بولدان اعلام کرد که آنها در این گردهمایی برنامه‌ای آماده کرده‌اند و گفت،"رفقایمان دیروز دستگیر شدند و فورا به آنکارا فرستاده شدند. در زمان عملیات ما و حامیانمان از رفقای خود حمایت کردیم. یک بار دیگر از همه‌ی احزاب و دستگاه‌هایی که از ما حمایت کردند، قدردانی می‌کنیم.

بولدان با سیاسی خواندن اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم بر ترکیه گفت،"حکومت که انتخابات ۷ ژوئیه را باب میل خود ندید، می‌خواهد امروز از ه.د.پ انتقام بگیرد."

وی گفت:"۴ سال است که صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ، پارلمانتارها و روئسای مشترک شهرداریهایمان و هزاران تن دیگر از رفقایمان در زندان هستند. از آن زمان این عملیات علیه حزبمان ادامه دارد. هرگز متوقف نشده‌اند. می‌خواهند همههی دستاوردهای کوردها را تصاحب کنند و مدیران مرکزیمان را در شهرها و مناطق مختلف دستگیر کنند. هر روز پشت سر هم عملیات انجام می‌دهند. می‌خواهند ما را از سیاست دور کنند. عملیاتها تا دیروز هم ادامە داشتند. ه.د.پ با حملات تازه‌ای روبروست. این حملات هم ادامه‌ی عملیاتهای پیشین است. این تلاش برای کودتا و ادامه‌ی کودتای سیاسی آ.ک.پ است.

وقتی اسامی رفقایی که دیروز دستگیر شده‌اند را می‌بینیم، هدف این عملیات به وضوح آشکار می‌شود. همه‌ی رفقای ما برای صلح، دمکراسی و آزادی مبارزه می‌کنند. آیهان بیلگن اراده‌ی مردم قارص است. غیر از خدمت به مردم قارص هیچ گناه دیگری ندارد. سری ثریا اوندر در مرحله‌ی صلح و مذاکرات بسیار تلاش نمود و یکی از رفقای ماست که برای صلح بسیار مبارزه کرده است. آیلا آکات آتا غیر از مبارزات زنان هیچ کار دیگری انجام نداده است و مبارزه برای حقوق زنان جرم نیست. آلتان تان و آمنه آینا، ناظمی گور، علی ارکوت و بیاض استون اعضای سابق شورای مرکزی ه.د.پ، رفقای دیگرمان غیر از مبارزات برای صلح، دمکراسی و آشتی هیچ کار دیگری نکرده‌اند. همه‌ی اعضای کنونی و سابقمان باید فورا آزاد شوند. این عملیات خنجری بر پیکر دمکراسی است. در ترکیه دمکراسی، عدالت و قوانین نقض می‌شوند. در ریشه هدف این عملیات مشخص است. چون آ.ک.پ نمی‌تواند کشور را اداره کند دست به این عملیات زده است. در بحران و تنش است. قادر به حل بحران‌ها نیست به همین دلیل ه.د.پ را هدف قرار می‌دهد و می‌خواهد مانع مبارزات ما شود. آ.ک.پ امروز هر قدر هم که تلاش می‌کند موفق نمی‌شود. این عملیات علیه همه‌ی خلق‌های ترکیه است. راهپیماییهای ۶-۸ اکتبر نیز علیه وحشیگری‌های داعش بود.  در آن راهپیمایی‌ها ۵۳ تن کشته شدند. ۴۷ تن آنها هوادار ه.د.پ بودند. هیچ بازخواستی صورت نگرفت. فقط یک تن را به عنوان مجرم معرفی کردند و اینگونه می‌خواهند عملیات هم انجام دهند. علی‌رغم آنکه بارها پیشنهاداتی در مورد رخدادهای ۶-۸ اکتبر به پارلمان تقدیم کردیم تا در مورد آنها تحقیق شود اما آ.ک.پ با رای‌هایش آنها را رد کرد.

۶ سال گذشت. مانند آنکه اقدام جدیدی صورت گرفته باشد، رفتار می‌کنند. ما حقیقت رویدادهای کوبانی که آ.ک.پ می‌خواهد آنرا برای خود به ابزار سیاسی تبدیل کند را به خلقهای ترکیه می‌گوییم.

ما به عنوان ه.د.پ، ما به عنوان خلق کورد، به عنوان زنان، به عنوان اپوزسیون بسیاری چیزهای دیگری دیده‌ایم. ما می‌دانیم که بر روی این خاک چه ظلم و شکنجه‌ای به کورد روا داشته می‌شود. ما می‌دانیم که در دوره‌های پیشین چه چیزی رخ داده است.

ما کنعان اورن و تانسو چیلر را خوب می‌شناسیم. کورد سالهاست با این ظلم روبروست. اما هرگز تسلیم نشده است. امروز نیز با همان تصمیم و اراده در اینجا اعلام می‌کنیم که ما هرگز در مقابل دروغ‌ها و بازی‌ها تسلیم نمی‌شویم. ما اینچنین حزبی هستیم. حزبی هستیم که در مقابل آنها تسلیم نخواهیم شد.

این حزب دارای میلیونها عضو و هوادار است. بیشتر از ۶ میلیون رای آورده است. امیدمان بیشتر از همیشه است.

شما در انتخابات‌ها خون از دست می‌دهید و اکنون نیز برای انتخابات پیشبینی شده دست به راههای ساختگی و حمله کرده‌اند. همه چیز آشکار است. مانند گذشته نیست. جامعه و خلق‌های ترکیه می‌دانند و شما را خوب می‌شناسند. شما شکست خواهید خورد، هر چه بیشتر حمله کنید بیشتر شکست می‌خورید. جامعه‌ی ترکیه بدون شک در انتخابات شما را بازخواست خواهد کرد. جامعه، احزاب سیاسی، زنان و آنهایی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، در چهارچوبهای قانونی و در صندوقها پاسخ شما را خواهند داد. اگر آ.ک.پ حمله کند باید اپوزسیون هم مبارزه کند. اکنون بیشتر از همیشه نیازمند اتحاد هستیم. من می‌خواهم اعلام کنم که خلق‌های ترکیه همه با هم موفق می‌شوند. ما پیروز می‌شویم هیچ کس شکی نداشته باشد. آنهایی که تلاش می‌شود تحت سلطه قرار گیرند، پیروز خواهند شد. ه.د.پ در این مرحله پیروز خواهد شد. ه.د.پ سر خم نکرده است. زانو نزده و این درد بزرگی برای شماست. من از اپوزسیون می‌خواهم که در مقابل این حملات متحد باشند."