تجمع اعتراضی دانشجویان همزمان با سخنرانی روحانی

حسن روحانی رییس جمهور ایران امروز بە صحن دانشگاە تهران رفت و در آنجا طی سخنانی بە دفاع از دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران امروز به مناسبت آغاز رسمی سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بە دانشگاه تهران رفتە و برای دانشجویان و اساتید این دانشگاە سخنرانی کرد. این سخنرانی اما با تجمع شماری از دانشجویان این دانشگاە در اعتراض بە عملکرد دولت روحانی در قبال دانشجویان و دانشگاهها همراە شد.

 

حسن روحانی رییس جمهور ایران امروز بە صحن دانشگاە تهران رفت و در آنجا طی سخنانی بە دفاع از دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت.

 

او سخنانش را با سهیم کردن  دانشگاه‌ها در نقدهای موجود علیه مدیران دولتی آغاز کرد و گفت: اگر امروز نقصی از مدیران گرفته می‌شود و نقد واردی مطرح می‌شود، باید بپذیریم به نوعی نقد بر دانشگاه هم هست چرا که  اینها در همین مرکز تربیت شده‌اند و دانش آموخته‌اند.

روحانی در حالی بە شیوە آموزش دانشگاهها انتقاد می‌کرد کە هیچ اشارەای به گزارش‌ها درباره اعطای مدرک‌ دکترای تقلبی به برخی از مدیران آموزش‌دیده در دانشگاه‌های ایران، از جمله وزیران سابق و نمایندگان مجلس نکرد.

 

سخنان روحانی اما با واکنش تند یکی زن دانشجو کە در میان حاضران نشستە بود همراە شد.

 

همزمان با اعتراض این دانشجو شماری دیگر از دانشجویان در محواطە دانشگاە تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنان با در دست داشتن دست نوشتەهایی بە عملکرد دولت تدبیر و امید روحانی معترض بودند.

دانشجویان معترض با سر دادن شعارهایی خشم و انزجار خود را نسبت بە گرانی افسار گسیخە، بی کاری، عدم امنیت شغلی و بحرانهای اجتماعی موجود در ایران و بی کفایتی مسئولان حکومتی در مقابلە با آنها نشان دادند.

 

روحانی اما این اعتراضات را تاب نیاورد و در سخنانی گفت، بدون آزادی علم و پژوهش امکان‌پذیر نیست و ما دانشگاه امن و قانون‌مند می‌خواهیم؛ دانشگاه امنیتی، حزبی و جناحی نمی‌خواهیم.

 

روحانی در حالی از آزادی علم و دانشگاە امن در ایران سخن می گفت کە همچنان شمار زیادی از دانشجویان در زندانهای این رژیم در حبس بە سر می بردە و یا بە دلیل ستارە دار بودن از التحصیل محروم شدەاند.