تداوم راهپیمایی ضد حکومتی در شهرهای ایران و روژهلات؛ «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»

از تهران خبر می‌رسد که در تظاهرات امروز دست‌کم سه نفر زخمی شده‌اند. همچنین در شهر قدس صدای شلیک ممتد گلوله از پشت‌بام ساختمان‌های دولتی شنیده شده است.

دهها هزار نفر از شهروندان در تهران به خیابان آمدند و در محکومیت حمله موشکی سپاه شعارهای ضد حکومتی سر دادند. از تهران خبر می‌رسد که در تظاهرات امروز دست‌کم سه نفر زخمی شده‌اند. 

در شهر قدس صدای شلیک ممتد گلوله از پشت‌بام ساختمان‌های دولتی شنیده شده است.

تظاهرات ضد حکومتی در محکومیت حمله موشکی سپاه به هواپیمای مسافربری تهران- کی‌یف در دومین روز خود ادامه یافت. شهروندان در تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، یزد، سمنان، گرگان، اراک، زنجان، بابل و همچنین سنه و کرماشان با حضور در میادین و چهارراه‌ها به سردادن شعار علیه سپاه و رهبر جمهوری اسلامی پرداختند. معترضین در واکنش به یورش نیروهای سرکوبگر آنان را «بی‌شرف» خوانده و بر مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات تأکید کردند.

ده‌ها هزار نفر از شهروندان تهران از عصر یکشنبه ١٢ ژانویه / ٢٢ دی به خیابان آمدند و شعارهای تندی را علیه آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران سر دادند. نیروهای ضد شورش در تهران از گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای برای متفرق کردن معترضان اسفاده کردند. تصاویر ویدیویی منتشر شده نشان می‌دهند که یک زن معترض در تقاطع آزادی و استاد معین در تهران با ضرب گلوله نیروهای رژیم زخمی شده است.

تظاهرکنندگان در دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه شریف و دانشگاه بهشتی، خیابان حافظ، خیابان سمیه، خیابان انقلاب، میدان آزادی و فلکه دوم صادقیه تجمع کردند و با شعار "مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر" سرنوشت رژیم جمهوری اسلامی را مشابه سرنوشت رژیم پهلوی خواندند.

در دانشگاه بهشتی تهران نیز شعارهای «بسیجی و سپاهی داعش ما شمایی»، «دانشجو بیدار است از سید علی بیزار است» از سوی دانشجویان داده شد.

معترضان در یزد خواستار کناره‌گیری علی خامنه‌ای از قدرت شده و شعار «رئیس کل قوا، استعفا استعفا» سردادند.

در مشهد نیز معترضان با تجمع در پارک ملت شعار "نخبه‌هامون رو کُشتن، آخوند به جاش گذاشتن» سر دادند.

در اصفهان مردم شعار «مرگ بر دیکتاتور»،  «۱۵۰۰ نفر، کشته‌ی آبان ما» دادند.

در سمنان هم شعار «جمهوری اسلامی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم» داده شد.

در زنجان نیز شعار «ملت چرا نشستی؟ منجی خود تو هستی» داده شد.

همچنین در گرگان، بابل و شیراز نیز تظاهرات ضدحکومتی برپا شدند.

در سنه و کرماشان هم معترضان علیه رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «نان، کار، آزادی، حکومت شورایی» دادند. یورش نیروهای رژیم اشغالگر علیه شهروندان با شعار «بی‌شرف» روبرو شد. اعتراضات در هر دو شهر سنه و کرماشان به درگیری مردم با نیروهای اشغالگر انجامید.

شبکه حقوق بشر کوردستان از بازداشت دو دانشجو در دانشگان رازی کرماشان در تظاهرات عصر یکشنبه خبر داده و هویت یکی از بازداشت شدگان را «سیاوش حیاتی» عنوان کرده است.