تداوم لینچ سیاسی علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها؛ بازداشت چندین نفر در استانبول

چماقداران پلیس اردوغان از نیمه شب گذشته به منازل مسئولین و گردانندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر استانبول و حومه آن حمله‌ور شده‌اند

   بر پایه‌ی گزارش‌ها چماقداران پلیس به خانه هر کدام از روئسای مشترک ه.د.پ در بخش‌های پندیک، بایرام پاشا و بشیکتاش کلانشهر استانبول حمله کرده‌‌اند.

   در یورش به این منازل گردانندگان ه.د.پ روئسای مشترک هر یک از بخش‌های پندیک و بایرامپاشا بازداشت شده‌اند، رییس مشترک بخش بشیکتاش در زمان هجوم پلیس در خانه حضور نداشت و از همین رو نجات یافته است.

   اسامی بازداشت شدگان دیشب به این شرح است: چتین آسلانبوغا، اُرهان تورکر، ندیم گنچ، آیدین کلیچدره، فورکان آکنج، علی قادر گولر، بیرکان پولات و روزنامه‌نگار تایلان اوزتاش.

   دوره تازه کودتای رژیم ترکیه علیه کردها روز ١٩ آگوست با غصب شهرداری‌های سه کلانشهر آمد، وان و مردین آغاز شد. کودتای سیاسی طیب اردوغان علیه شهرداری‌های کردستان در حالی روی می‌دهد که کردها در انتخابات محلی ٣١ مارس ٢٠١٩ و ٢٣ ژوئن شکست تاریخی را بر ائتلاف فاشیستی حزب اردوغان وارد کرده بودند و شهرداری‌های کلانشهرهای کردستان و ترکیه را از چنگ رژیم حاکم بر ترکیه خارج نمودند.