ترامپ: به ۵٢ نقطه مهم ایران حمله خواهیم کرد

دونالد ترامپ ایران را تهدید کرد که در صورت حمله تلافی‌جویانه سریع و شدید به ایران ضربه خواهد زد

کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس از سوی آمریکا تنش میان واشنگتن و تهران را وارد مرحله‌ی تازه‌ای کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در پیامی تازه در حساب توییتری خود به دولت ایران هشدار داده است که در صورت حمله به هر آمریکایی یا دارایی‌های مربوط به این كشور، ۵٢ سایت ایرانی که برای ایران و فرهنگ آنها مهم هستند هدف قرار داده می‌شوند.

ترامپ گفته است که ۵٢ هدف را به نشانه ۵٢ گروگان آمریکایی هدف حمله قرار خواهد داد. منظور ترامپ گروگانگیری ۵٢ دیپلمات آمریکایی در سال آبان ١٣۵٨ / نوامبر ١٩٧٩ از سوی حزب جمهوری اسلامی است که ۴۴۴ روز به درازا کشید.

ترامپ می‌گوید که به سرعت و با شدت به هرگونه حمله ایران پاسخ داده می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا در پیام‌های دیگری که پیشتر منتشر کرده یکبار دیگر به گردانندگان رژیم ایران هشدار داده و گفته بود:"قویا توصیه می‌کنم این کار را نکنند، ما آنها را به گونه‌ای مورد حمله قرار می‌دهیم که تاکنون هرگز تجربه نکرده باشند."

ترامپ در توئیت تازه‌ای بار دیگر رژیم ایران را تهدید کرد که "اگر ایران به یک پایگاه آمریکایی یا یک آمریکایی حمله کند ما تعدادی از تجهیزات زیبا را بدون هیچ تردیدی به سویشان روانه می‌کنم."

شایان ذکر است که آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در بامداد روز جمعه آمریکا را تهدید کرده و گفته بود که "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه دیشب آلودند."

در همین رابطه امیر حاتمی وزیر دفاع ایران هم ساعاتی پس از کشتن قاسم سلیمانی، آمریکا را تهدید به "پاسخ دندان‌شکن" کرده بود.

سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران نیز بعد از ظهر روز شنبه گفته بود که منتظر دستور برای گرفتن انتقام کشتن قاسم سلیمانی است. سلامی گفته بود که کشته شدن فرمانده قدس آغاز اخراج آمریکا از «غرب آسیا» خواهد بود.

همچنین ساعاتی پیش کتائب حزب‌الله وابسته به سپاه پاسداران که فرمانده خود را در حمله پهپادی روز جمعه از دست داده از نیروهای امنیتی عراق خواسته بود تا فردا عصر دست‌کم یک هزار متر از پایگاه‌های نظامی آمریکا فاصله بگیرند.