ترس همچنان پابرجای دولت آلمان از پرچم‌های ی.پ.گ

​​​​​​​به رغم صدور حکم دادگاه فدرال آلمان مبنی بر عدم ممنوعیت پرچم‌های ی.پ.گ دادستانی این کشور تحقیقات جدیدی را در این رابطه آغاز کرده است. در آخرین مورد پیتر شابر روزنامه نگار آلمانی به دلیل حمایت از ی.پ.گ برای  ادای توضیحاتی به دادگاه فراخوانده شده است

علیرغم عدم ممنوعیت رسمی نیروهای غرب کردستان در آلمان، پرچم‌های ی.پ.گ و ی.پ.ژ در چارچوب حکم شماره دو کانون دوم سال ٢٠١٧ وزارت کشور آلمان همچنان با  ممنوعیت روبرو می‌باشند.خصوصا ایالت باواریا به دلیل پرچم ی.پ.گ و ی.پ.ژ و حمایت از روژآوا، نیروهای امنیتی به منازل فعالان آلمانی یورش برده و از آن‌ها بازجویی به عمل می‌آورند. در همین راستا روزنامه نگار آلمانی پیتر شایر نیز مورد بازجویی قرار گرفته است. شاپر از سردبیران مجله‌ی چپگرای "لاور" و روزنامه‌ی "ژانگ ولت" می‌باشد. از همین رو پلیس امنیت سیاسی برلین شاپر را برای بازجویی به اداره‌ی امنیت فراخوانده‌اند. اتهام شاپر پشتیبانی از سازمان‌های تروریست خارجی عنوان شده است.

 

من نه از ترور بلکه از مبارزان علیه ترور حمایت کرده‌ام

شابر که مدتی را در سوریه و روژآوا سپری و تجربه‌ها و مشاهدات خود را در قالب کتابی منتشر ساخته بود اظهار داشت از این اقدام پلیس سیاسی تعجب کرده است. شابر اعلام نمود که او به مبارزه علیه ترور و داعش در روژآوا یاری رسانیده و از مدل اجتماعی، سیستم کمونال و برابری در روژآوا حمایت کرده است. این روزنامه نگار آلمانی اظهار داشت که با در نظر داشتن ذره‌ای خرد نمی‌توان ی.پ.گ و ی.پ.ژ راتروریست قلمداد کرد. اما دو دلیل را برای اطلاق چنین عنوانی به ی.پ.گ و ی.پ.ژ ذکر کرد. همکاری [دولت آلمان] با رژیم اردوغان و واهمه از نظریات ی.پ.گ. نه از سلاح‌های ی.پ.گ بلکه از افکار ی.پ.گ در واهمه می‌باشند. افکار ی.پ.گ سیستم سرمایه‌داری را با چالش مواجه می‌سازد.

 

اعتراض احزاب چپ نسبت به بازجویی‌ها

عضو مجلس فدرال حزب چپ "اولا ژلپکه" نسبت به بازجویی پیتر شابر‌ اعتراض نمود. ژلپکه به یاداوری این نکته پردئاخت که ی.پ.گ در آلمان نه سازمانی است که با ممنوعیت روبرو شده باشد و نه یک سازمان تروریستی محسوب شده است. به همین دلیل بازجویی از شابر علیه آزادی رسانه هاست. پلیس برلین نیز به دلیل حمایت از ی.پ.گ پرونده‌ی جدیدی را گشوده است. اما در ایالت ساکسونی جنوبی پرونده‌ی مشابهی بسته شده است. ماه .... گذشته در راستای محکومیت اشعالگری دولت ترک در عفرین، در شهرک وندلند در یک ساختمان تاریخی با نام "گوستاو موچفتز" پلاکاردی با شعار " نیروهای ترک با اسلحه‌ی آلمانی در روژآوا انسان می‌کشند و زنده باد ی.پ.گ / ی.پ. ژ نصب شده بود. نیروهای پلیس اندکی بعد از نصب این پلاکارد با یورش به این ساختمان پلاکارد را به زیر کشیده و دادستان لونبورگ به بازجویی از هانس اریش سارتیگ اقدام نمود.طبق گزارش‌ها دادستانی دیروز این پرونده را بدون اعلام اتهام به هانس مختومه اعلام نموده است.