ترکیه در تلاش ضمیمه‌کردن عفرین به خاک خود است

دولت ترکیه پس از اشغال عفرین غصب اموال و ربودن اهالی عفرین را آغاز کرده است. حال دولت ترکیه دست به ساخت دیوار در حومه‌ی عفرین نموده و خواهان ضمیمه نمودن آن به ترکیه است.

در روزهای گذشته دولت اشغالگر ترکیه در روستاهای کیماره و جیل‌بیل در شراوا و روستای مریمین در عفرین ساخت دیواری ۳ متری را آغاز نموده است. همچنین دولت ترکیه برای جلب توجه کمتر این دیوار را از ۳ مسیر شروع نموده و احتمالا ظرف ۱ هفته این ۳ بخش را به همدیگر پیوند بزند. گزارشهای دریافتی حاکیست  این دیوار به طول ۷۰ کیلومتر از ناحیه‌ی شیخ برکات تا به عفرین و عزاز خواهد بود. همچنین گفته می‌شود که هدف ترکیه از ساخت این دیوار محافظت از مزدورانش است.

 

سکوت رژیم سوریه و روس‌ها

موضوع جالب توجه در این مسئله سکوت رژیم سوریه است. در حالی که در اطراف این منطقه پایگاه‌های نظامی رژیم سوریه وجود دارند. در بعضی مناطق فاصله میان مقرهای نظامی سوریه با دیوارهای احداث شده از سوی رژیم ترکیه تنها به دو کیلومتر می‌رسد. رژیم سوریه تا کنون در این رابطه واکنشی نشان نداده است.

 

همچنین در نزدیکی این منطقه پایگاه‌های روسی هم وجود دارند این مسافت در "کشته هاره" در شروا به ۶ کیلومتر می‌رسد. همچنین خودروهای نظامی روس‌ها به عفرین رفت و آمد می‌کنند.

 

اسکان اعراب و ترکمن‌ها در عفرین

دولت ترکیه علاوه بر حومه‌ی عفرین در داخل شهر هم دست به ساخت دیوار زده است. همچنین هر منطقه به بخشی از تبهکاران واگذار شده است. دولت ترک منطقه‌ی راجو را به ترکمن‌ها اختصاص داده و گروهك‌های بنیادگرا و تبهکار ترکمن را در این منطقه مستقر کرده است. همچنین عرب‌هایی را که از غوطه شرقی به ادلب آورده‌ بودند اکنون در داخل شهر عفرین جای داده‌اند. ورود کردها به منطقه‌ی راجو و بلبله ممنوع بوده و کردها تنها در بعضی از روستاهای شراوا قرار دارند. از سوی دیگر ٢٠ خانه ساکنان روستای  جیل‌بیل در شراوا توسط نظامیان ترکیه تخریب شد‌ه‌اند.

 

وضعیت امنیتی شدید در عفرین

با توجه به اطلاعات دریافتی قریب ۲۰۰ مقر نظامی ارتش و چندین مقر متعلق به تبهکاران و سازمان استخبارات ترکیه در عفرین و حومه‌ی آن وجود دارند. همچنین در بسیاری از مناطق دوربین مدار بسته کار گذاشته و روزانه هواپیماهای جاسوسی و جنگنده‌های ترکیه در این منطقه به پرواز در می‌آیند.