تشییع پیکر چهار شهید ی.ب.ش در مراسمی شایسته

روز پنج‌شنبه طی مراسمی شایسته پیکر مبارزان جانباخته حمله هوایی ترکیه به ایزدی‌ها تشییع گردید

پیکر زردشت شنگالی فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال (ی.ب.ش) و سه تن از مبارزان همراه وی که در حمله هوایی دولت اشغالگر ترکیه به روستای دوگری به شهادت رسیده ‌بودند به خاک سپرده شد.

هواپیماهای جنگی رژیم تبهکار ترکیه ساعت ١٠:۴٠ روز چهارشنبه (١۵ ژانویه/ ٢۵ دی) به روستای دوگری حمله کردند.

زردشت شنگالی از فرمانده‌های ی.ب.ش و مبارزان حمید شنگالی، شروان جیلو و عزالدین شنگالی در این حمله به شهادت رسیدند.

روز پنج‌شنبه در مراسمی شایسته پیکر هر چهار مبارز به خاک سپرده شد. این مراسم در آرامگاه شهید دلگش و شهید برخودان واقع در کوهستان شنگال برگزار شد.

در مراسم تشییع پیکر شهیدان ی.ب.ش نمایندگان عشایر منطقه و فرمانده‌های نظامی شرکت کردند. پیکر سه مبارز در این آرامگاه خاکسپاری شد و پیکر حمید شنگالی نیز بنابر درخواست خانواده روز چهارشنبه به خاک سپرده می‌شود.

دولت ترکیه از سال گذشته شنگال را آماج حملات خود قرار داده است. روز ١٩ اکتبر ٢٠١٩ هواپیماهای جنگنده ارتش ترک مناطق مسکونی خانه‌سور شنگال را بمباران کرده بودند. همچنین روز ١٩ نوامبر نیز در بمباران شهرک خانه‌سور از سوی پهپادهای بدون سرنشین ترکیه ۵ مبارز یگان‌های مقاومت شنگال (ی.پ.ش) زخمی شدند. یکی از مبارزان زخمی چند روز بعد به دلیل شدت جراحات به شهادت رسیده بود. هواپیماهای جنگنده ارتش ترک در روز ۵ نوامبر ٢٠١٩ نیز سه بار منطقه‌ی «باری» در شنگال را بمباران کردند. روز چهارم نوامبر نیز در بمباران شهرک خانه‌سور سه مبارز ی.ب.ش زخمی شده بودند.