تظاهرات اعتراضی علیه رژیم ترکیه در آلمان، سوئد و ایتالیا

​​​​​​​کردستانی‌های ساکن در شهرهای استکهلم پایتخت سوئد، برلین پایتخت آلمان و شهر میلان در ایتالیا تهدیدات رژیم ترک در رابطه با حمله و اشغال روژاوا را محکوم کردند

فعالیت‌های کردستانیان و دوستان آنان در شهرهای بزرگ اروپایی در محکومیت رژیم ترک همچنان ادامه دارد.

 

برلین

روز گذشته کردها و دوستانشان در شهر برلین پایتخت آلمان با شعار " از انقلابمان دفاع خواهیم کرد" راهپیمایی بزرگی را برگزار کردند. این فعالیت اعتراضی از سوی نهادهای چپ رادیکال آلمان و مرکز جامعه دمکراتیک کرد سازماندهی شده بود. شرکت کنندگان تهدیدهای رژیم ترک علیه روژاوای کردستان و سکوت کشورهای اروپایی محکوم شد. در این فعالیت شهروندان آلمانی شرکت کردند. شرکت کنندگان تصمیم دولت آمریکا در رابطه با خروج نظامیانش از سوریه را محکوم نموده و خواهان همبستگی جامعه جهانی با مردم روژاوای کردستان شدند.

 

استکهلم

گروهی از فعالان زن در استکهلم با بستن دهان خود تهدیدهای رژیم غاصب ترک علیه روژاوای کردستان را محکوم کردند. آنان پلاکاردی بدست گرفته بودند که روی آن عبارت "دولت ترک از رواژوا خارج شو" قید شده بود.

 

راهپیمایان توافق رژیم غاصب ترک با آمریکا را فتنه‌ای پلید علیه روژاوای کردستان نامیدند.عایشه گوکتپه یکی از شرکت کنندگان در گفتگو با خبرگزاری فرات با یادآوری توطئه‌های پلید علیه دستاوردهای کردها بر لزوم همبستگی خلق‌های تحت ستم در جهان تأکید کرد. در پایان راهپیمایی از آزادیخواهان و دمکراسی‌خواهان خواسته شد تا در مقابل تهدید‌ها علیه روژاوا سکوت نکنند و به میدان‌ها بیایند.

 

 

میلان

در شهر میلان ایتالیا هم تظاهراتی اعتراضی برگزار شد و حملات رژیم ترک به شنگال و مخمور محکوم شد.

 

شرکت کنندگان حمایت خود را از اعتصاب غذای نامحدود لیلا گووَن اعلام کردند و خواستار آزادی عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد و تمام سیاستمداران محبوس در زندان‌های رژیم ترک شدند.