تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال جاری به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی از تعطیلی کلیه‌ی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال خبر داد.

سعید نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه ۱۵ اسفند در تشریح مصوبات ششمین جلسه‌ی "ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا" از تعطیلی مراکز آموزشی تا پایان سال و همچنین به تعویق افتادن آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

وی همچنین از مردم درخواست نمود تا از تعطیلات برای مسافرت استفاده نکنند چون با جابه جایی تعداد زیادی خودرو ممکن است افراد آلوده ویروس ‌را با خود جابه‌جا کرده و یا افراد سالم به نقاط آلوده پا بگذارند.

سخنان وزیر بهداشت ایران در حالی است که جمهوری اسلامی با پنهان‌کاری و پافشاری مقام‌های امنیتی بر عدم قرنطینه‌کردن شهر قم خود زمینه‌های شیوع گسترده ویروس کرونا را فراهم کرده است.

او همچنین از تصویب طرح بسیج ملی برای مقابله با ویروس کرونا خبر دادو گفت این طرح به ما در شناسایی، ایزوله و درمان افراد مبتلا کمک می‌کند.

وی همچنین به تشدید کنترل تردد مسافران خبر داد و گفت "قرار شد با همکاری استانداری‌ها، پلیس و بسیج آن‌ها نیز در کنار همکارانمان ایاب و ذهاب‌ها را کنترل کنند و اگر در ورودی و خروجی شهرها به مسافران مشکوک برسیم قطعا آن‌ها را قرنطینه می‌کنیم."

نمکی اعلام کرد، افراد مشکوک باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

سعید نمکی در ادامه اعلام کرد، با افرادی که ابتلای خود به ویروس کرونا را کتمان می‌کنند برخورد خواهیم کرد و گفت "قرار شد برای افرادی که دچار گرفتاری با ویروس کرونا هستند یا علائم را کتمان کرده یا بهداشت را رعایت نمی‌کنند، کمیته‌ای بررسی کرده و راهکارهایی برای برخورد قانونی و جرایم و مجازات‌هایی در نظر گرفته شود."

وزیر بهداشت همچنین به استخدام پرستاران و یا تبدیل وضعیت کسانی که داوطلبانه از بخشهای دیگر در بخش کرونا خدمت می‌کنند خبر داد.