تعیین ١٢٠ هزار ناظر از سوی ه.د.پ برای انتخابات محلی ٣١ مارس

​​​​​​​حزب دمکراتیک خلق‌ها به منظور جلوگیری از تقلب رژیم حاکم در انتخابات شهرداری‌های شمال کردستان و ترکیه ١٢٠ هزار ناظر را بر صندوق‌های اخذ رأی تعیین کرده است.

حزب دمکراتیک خلق‌ها تدابیر ویژه‌ای را برای جلوگیری از حیله و تقلب رژیم ترکیه در انتخابات روز یکشنبه ٣١ مارس به مرحله اجرا گذاشت.

 

کمیسیون انتخابات ه.د.پ برای ممانعت از تقلب رژیم ترکیه در انتخابات روز یکشنبه شهرداری‌ها در آمد، درسیم، جولمرگ، مردین. آدانا، آگری، الیح، چولک، بدلیس، خارپت، ارزروم، مرسین، موش، قارص، رحا و وان که این حزب جایگاه نخست را با فاصله‌ای زیاد در میان شهروندان دارد تدابیر لازم را اخذ و به مرحله عمل گذاشته است.

 

برپایه گزارش‌ها ١٢ هزار و ٧٨۴ مدرسه به عنوان مرکز اخذ رأی تعیین شده‌اند، تعداد کل صندوق‌ها ٢٣ هزار و ٨١١ صندوق اعلام شده و ٢۵٠٠ کنشگر ه.د.پ به شیوه‌ای رسمی وظیفه نظارت بر رأی‌گیری را بر عهده خواهند داشت.

 

نظارت تا پایان اعلام نتایج آرا

کمیسیون انتخابات ترکیه حضور ۵٩ هزار عضو هیئت نظارت حزب دمکراتیک خلق‌ها بر صندوقها را پذیرفته است. همچنین ۶٠ هزار ناظر ویژه ه.د.پ در سرتاسر ترکیه وظیفه صیانت از آرای شهروندان را بر عهده خواهند داشت.

 

هشدار کمیسیون انتخابات ه.د.پ

کمیسیون انتخابات ه.د.پ به ١٢٠ هزار ناظر خود هشدار داده است که دو ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری در اماکن اخذ رأی حاضر شوند. کمیسیون تأکید کرده است که هر کدام از ناظران موظفند در ساعت مقرر بر صندوق‌های تعیین شده نظارت کنند.