تمام تکیه‌‌گاههای مالی فاشیسم را هدف قرار می‌دهیم

کمیته‌ی رهبری ه.ب.د.ه با انتشار بیانیه‌ای قریب ۲۰ عملیات که در روزهای مابین ۱ ژوئیه/۱۰ تیر تا به ۱۲ آگوست/۲۱ مرداد انجام گرفته‌اند را بر عهده گرفت. کمیته رهبری اعلام کرد، تمامی منابعی که فاشیسم را بر سر پا نگه می‌دارند را هدف قرار می‌دهیم.

  کمیته‌ی رهبری جنبش انقلابی متحد خلق‌ها ه.ب.د.ه با انتشار بیانیه‌ای مکتوب مسئولیت ۲۰ عملیات را بر عهده گرفت. در میان این علمیات‌ها عملیات روز ۱۰ آگوست/ ۱۹ مرداد علیه کاروان حمل مهمات در آک‌شهیر واقع در کنیا و عملیات انفجاری کنیا در همان روز قرار دارد.

  جنبش انقلابی متحد خلق‌ها ه.ب.د.پ اعلام کرد، در این عملیات‌ها به دولت فاشیست ترک، فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ و همکارانشان ضربه وارد کرده و افزود،‌" از دولت ترک حساب گرفتیم و در آینده نیز حساب خواهیم گرفت. تمامی منابع مالی، اداری، بروکراتیک و نظامی که دولت ترکیه،‌فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ و همکاران آن‌ها را بر سر پا نگه‌ می‌دارد هدف مبارزان ه.ب.د.پ و یگان‌های انتقامی خواهند بود.

  مبارزان ه.ب.د.ه و یگان‌های انتقامی عملیات‌هایی تاثیرگذار، موفق و با توجه به روحیه‌ی زمانه به انجام رسانده‌اند. روش موفقیت تاکتیک و نظارتی مورد بحث قرار نخواهند گرفت. این عملیات‌ها که در بعد اقتصادی و نظامی ضرباتی مهلک را بر آن‌ها وارد ساخته‌اند ادامه خواهند داشت. گسترش این عملیات‌ها وظیفه‌ی انقلابی زمانه است.

  این عملیات‌ها با عنوان‌های یگان انتقامی شهید دلال آمد، شهید اولاش بایراکتاراغلو، شهید اولاش آدالی، شهید آتاکان ماهیر، شهید باران سرحد، شهید نوبهار اوزانیان، شهید سَودا سرینیل و شهید خلیکان و مبارزان انجام می‌گیرند. امیدوار هستیم که به آغازی برای برهه‌ی جدید مبارزات علیه فاشیسم مبدل گردد.

  بر این اساس از جوانان میهن دوست ترکیه و کردستان درخواست می‌کنیم سطح مبارزات را بالا برده، در هر عرصه‌ای علیه فاشیسم متحد گردید، نیروی خویش را یکی ساخته، عملیات‌هایی مشترک را انجام داده و نیروی سازماندهی را ایجاد نمایید.

  بایستی جوانان انقلابی متحد بهتر نقش خود را علیه فاشیسم ایفا نموده و در هر مکانی بسیج گشته و پیشاهنگی این برهه‌ی مقاومت و مبارزات را بر عهده بگیرند. بایستی جنبش جوانان متحد با عملیات‌ها و سازماندهی خویش به نیروهای دمکراسی جسارت و روحیه بخشیده و به پیشاهنگ و نیروی محرکه ضد فاشیسم مبدل گردند. بدین شکل لایق زحمات باران(ها)، آتاکان(ها)، سَودا((ها)، روبار(ها)، تایلان(ها) و اولاش(ها) خواهند بود.

  سپس آن‌چه که لازم است انجام بگیرد، مشارکت و گسترش مبارزات علیه فاشیسم است. بایستی مبارزات ضد فاشیسم همه‌گانی باشند. بایستی هر کسی به گونه‌ای فعال علیه حاکمیت فاشیست مبارزه نماید. بایستی مبارزات گسترش یابند. باید متوقف  نشده و در زمانیکه فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ تحت فشار قرار گرفته است و در ابعاد سیاسی، اقتصادی و خارجی در بحران بسر می برد، مقاومت و مبارزات را گسترش داد.

  دولت فاشیست ترکیه محکوم به درهم شکستن و نابودیست. تمامی وقایع و رخدادها حاکی از این واقعیت هستند. رژیم نیز با روش‌های جنگ روانی خواهان قدرتمند جلوه دادن خود است. از راه رسانه‌های جنگ ویژه و ابزارهای حاکمیت خواهان پنهان ساختن نابودی خویش و بحران‌هاست."

  در بیانیه‌ی کمیته‌ی رهبری ه.ب.د.ه آمده است، " در مبارزات علیه فاشیسم تا زمانی که خشونت انقلابی وجود نداشته باشد موفقیتی بدست نخواهد آمد" ه.ب.د.ه عملیات‌های یگان‌های انتقامی و مبارزان ه.ب.د.ه را درود فرستاده و عملیات‌های انجام شده را اعلام کرد:

  ۱ ژوئیه/۱۰ تیر عملیات انفجاری علیه فرستنده‌ی تلویزیونی در منطقه پاموتبوکو در داتچا

  ۲ ژوئیه/۱۱ مرداد عملیات انفجاری علیه هتل گرند در ازمیر و هتل‌های اطراف آن

  روز ۲۶ ژوئیه / ۴ مرداد عملیات انفجاری علیه قایق‌های تفریحی در آتاکوی مارینا و پندیک مارینا

  ۲۷ ژوئیه / ۵ مرداد عملیات علیه کشتی سورات در بودروم

  ۲۸ ژوئیه / ۶ مرداد عملیات علیه بندر امبرلی در استانبول

  ۳۰ ژوئیه / ۸ مرداد علمیات علیه کارخانه‌ی اسلحه سازی کنیا بی‌شهیر

  ۳۰ و ۳۱ ژوئیه/ ۸ و ۹ مرداد عملیات علیه انبارهای وزارت عدالت در ازمیر و دنیزلی

  ۱ آگوست/ ۱۰ مرداد عملیات علیه کارخانه وابسته به خانواده علی کورشات و جم بوینر در منطقه آیوالک در بالکسر

  ۴ آگوست/ ۱۳ مرداد عملیات علیه منطقه صنایع ارگانیزه دنیزلی

  ۵ آگوست/ ۱۴ مرداد عملیات علیه مدرسه پیاده در توزا

  ۶ آگوست/ ۱۵ مرداد عملیات علیه مرکز دانش اوسکودره

  ۶ آگوست/ ۱۵ مرداد عملیات علیه کارخانه وابسته به خانواده ارچال در منطقه آلاپل در زونگول داک

  ۹ آگوست/ ۱۸ مرداد عملیات علیه کارخانه زنگ توزا

  ۱۰ آگوست/ ۱۹ مرداد عملیات علیه منطقه صنعتی چگلی

  ۱۰ آگوست/ ۱۹ مرداد عملیات علیه کاروان نظامی حمل مهمات در آک‌شهیر در کنیا

  ۱۲ آگوست/ ۲۱ مرداد عملیات علیه کارخانه ساخت کانتینر در برونووا واقع در ازمیر، این عملیات پاسخی به کشتار و فشارهای فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ علیه خلقمان بود.

  از تمامی پیشاهنگان، میهن دوستان، انقلابیون و تمامی بخش‌های جامعه‌ی دمکراتیک ترکیه و کردستان درخواست می‌کنیم که علیه حاکمیت شوون و نژاد پرست آ.ک.پ/ م.ه.پ متحد شده و اتحاد دمکراتیک آنتی‌فاشیست را ایجاد نمایید. مبارزات مشترک را گسترش بخشید و نیروهای خود را در برابر فشار و کشتارها متحد سازید. شما را به جبهه عملیات‌های مشترک دعوت می‌کنیم.

  بار دیگر مبارزان ه.ب.د.ه را گرامی می‌داریم و پیمان می‌بندیم، سطح مبارزات ضد فاشیسم را بالا برده و انتقام شهدایمان را بگیریم. "