تمللی: خواستهایمان واضح است، به حصر اوجالان پایان دهید

سزای تمللی اعلام کرد، لیلا گووَن درخواست واضحی دارد، او خواهان پایان حصراوجالان است. وکلای اوجالان بتوانند با او دیدار کنند. ۵۲  روز از اعتصاب غذای گوون گذشته است و وضعیت جسمی او وخیم است

سزای تمللی رئیس مشترک کل ه.د.پ در ازمیر با اعضای حزبش دیدار کرد.

 

زندانیان بیمار

تمللی در دیدارش اعلام کرد، "ابراهیم آکبابا زندانی بیمار در هنگام جلسه‌ی دادگاهش سکته‌ی قلبی کرد و جان باخت. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بی‌عدالتی به این حد رسیده است. این قانون دشمنانه است".

 

باید سریعا حصر پایان یابد

تمللی همچنین اعلام کرد، " ۱۱۰۰ زندانی بیمار در زندانها محبوس هستند. ۵۰۰ تن وضعیت جسمی وخیم دارند. علی رغم آنکه بارها در وزارت دادگستری شکایت کرده‌اند اما هیچ اقدامی برای آنها نشده است. آکبابا علی رغم داشتن چندین بیماری اما از درمان محروم شد. لیلا گوون نیز درخواست واضحی را مطرح کرده است. او می‌گوید به حصر پایان دهید. اجازه دهید وکلا فورا با اوجالان دیدار کنند. ۵۲ روز از اعتصاب گوون می‌گذرد و وضعیت جسمانیش وخیم است. این بی‌توجهی راه را برای اتفاقی ناگوار باز می‌کند".

 

تمللی افکار عمومی را خطاب قرار داد و گفت:"همگان باید در این مورد خود را مسئول بدانند. اگر در ترکیه برای آشتی جامعه گام برداشته شود، باید همگان وظیفه‌ی خود را بدانند و صدای گوون باشند. باید سریعا به این بی‌عدالتی پایان داده شود".

 

انتخابات شهرداریها

تمللی در ادامه به انتخابات شهرداریها اشاره کرد و گفت:"باید خلق ترکیه بر ضد این بی‌عدالتی و فردپرستی، یک ملت، یک زبان، یک پرچم، یک دولت، یک مرد، در انتخابات شهرداریها واکنشی صریح نشان دهند و صلح و دمکراسی را انتخاب کنند. ما می‌توانیم پیروز شویم".

 

وی همچنین گفت:"آن جاهایی که ما با نام ه.د.پ نتوانیم شهرداریها را بدست آوریم، از نیروهای دمکراتیک و آن دسته از نامزدها که در این چهارچوب هستند حمایت می‌کنیم. در مانیسا، ازمیر و آیدن در دیدارهایمان این را مشخص کردیم".

 

تصمیم عقب‌نشینی آمریکا

تمللی در پایان سخنانش پاسخ یک خبرنگار در مورد تصمیم عقب‌نشینی آمریکا از سوریه را داد و گفت:"عقب‌نشینی نیروهای خارجی کار درستی است. ما از آن حمایت می‌کنیم تا همه‌ی نیروهای نظامی خارجی از سوریه خارج شوند. روزی که تصمیم آمریکا اعلام شد، ما گفتیم لازم است که همه‌ی نیروهای خارجی از آنجا خارج شوند. اما خروج نیروها باید در چهارچوب برنامه صورت گیرد. آن پشتیبانی که خلقهای سوریه به آن نیاز دارند نباید سریعا پایان یابد. چون جنگ بر ضد داعش ادامه دارد.