تمللی: ما آ.ک.پ را درهم خواهیم شکست

​​​​​​​سزای تمللی رئیس مشترک کل ه.د.پ گفت: در انتخابات شهرداری‌ها آ.ک.پ را که اساس خود را در جنگ و غارت قرار داده است، درهم خواهیم شکست. وی همچنین گفت: حصر اوجالان حصر آزادی و آشتی است

سزای تمللی رئیس مشترک کل حزب دمکراتیک خلقها در کنگره‌ی سازمان‌های منطقه‌ی آک‌دنیز مرسین در مورد چند موضوع اساسی سخن گفت.

 

تمللی با گرامیداشت لیلا شایلمز که در پاریس ترور شده بود، با درود فرستادن به زندانیان سیاسی گفت: تا زمانی که مبارزات آزادیخواهانه‌ی زنان نباشد فاشیسم شکست نخواهد خورد.

 

تمللی با اشاره به اعتصاب لیلا گون و همچنین انزوای تحمیل شده به اوجالان گفت: تنها راه پایان دادن به جنگ دیدار و گفتگو با اوجالان است. باید هرچه سریعتر حصر پایان یابد، انزوای اوجالان انزوای آزادی و آشتی است.

 

آ.ک.پ حزب جنگ است

تمللی در ادامه ی سخنانش گفت: ا.ک.پ اقتدار جنگ‌طلب است. حزب جنگ بر علیه خلق کرد است. ما همانگونه که همیشه خواهان صلح بوده‌ایم، این حملات اراده‌ی ما را از بین نخواهد برد.

 

قیمهای آ.ک.پ به دزدی مشغول‌اند

تمللی گفت:حزب ما برای بنیاد نهادن ملت دمکراتیک تلاش می‌کند. اما آنها کشور را به سمت فاشیسم می‌برند. قیمهایشان ۹۶ شهرداری را اشغال کرده‌اند. قیمها به دزدی مشغولند و دولت به جای برخورد با آنها خود را با ه.د.پ مشغول کرده است. ما قیمها را از شهرداری‌ها بیرون خواهیم کرد.