تهدید مغازه داران مریوانی از طرف اداره اماکن و اطلاعات

بنابه اظهارات تعدادی از مغازه‌داران مریوانی شب گذشته از طرف اماکن و اطلاعات مریوان با آنها تماس گرفته شده و تهدید شده‌اند

بنابه اظهارات تعدادی از مغازه‌داران مریوانی شب گذشته از طرف اماکن و اطلاعات مریوان با آنها تماس گرفته شده و تهدید شده‌اند

 

به گفته این شهروندان، به آن‌ها اعلام شده در صورت تعطیلی مغازه‌ها  و پیوستن به تحسن عمومی، مغازه‌های آن‌ها پلمپ شده و خود آن‌ها نیز به اطلاعات فراخوانده شده و با آن‌ها "تسویه حساب جدی" خواهد شد.

 

تهدید مغازه داران مریوانی از طرف نیروهای امنیتی مسئله ای تازه نیست و بارها و بارها اتفاق افتاده است. اما این مسئله در حد تهدید نیست و نیروهای امنیتی با متحصنین با شدیدترین شیوه برخورد نموده‌اند.

 

در آخرین مورد در تحصن بازاریان مریوانی در اعتراض به بستن مرزها و گسترش فقر و بیکاری، نیروهای امنیتی نگهبانان و مسئولین پاساژها را به همراه تعدادی از مغازه دارانی که سابقه اعتراضات مدنی داشتند را فرا خوانده و اقدام به ضرب و جرح آن‌ها کرده بودند. به گونه ای که تعدادی از این افراد روانه زندان شده و حتی نگهبان یکی از پاساژها نیز توسط مأموران اداره اطلاعات دچار شکستگی بینی شده بود.

 

شهر مریوان به دلیل اعتراضات مدنی خود همیشه با نگاهی امنیتی تر از سایر مناطق نگریسته شده است و فعالین مدنی در این شهر همیشه تحت فشار بوده و تمامی فعالیت‌های آن‌ها به شدت کنترل می‌شود. این شهر در روژهلات کردستان، به‌عنوان پیشتاز مبارزات مدنی و فرهنگی به‌حساب می‌آید.