تیتر کُردی یک روزنامه آلمانی‌زبان؛ اردوغان خوش نیامد!

​​​​​​​روزنامه "نِوس دوسچلند-آلمان نوین" تیتر اول شماره امروز را به جمله‌ای از زبان کُردی اختصاص داد. این جمله را کردستانی‌ها و دوستان آنان در محکومیت سفر دیکتاتور ترک به این کشور شعار خود قرار داده‌اند

روزنامه "نِوس دوسچلند-آلمان نوین" تیتر اول شماره امروز را به جمله‌ای از زبان کُردی اختصاص داد. این جمله را کردستانی‌ها و دوستان آنان در محکومیت سفر دیکتاتور ترک به این کشور شعار خود قرار داده‌اند

 

 

روزنامه آلمان نوین با تیتر کُردی شماره امروز خود به سفر دیکتاتور ترکیه به آلمان اشاره کرده است. اردوغان از دیروز وارد برلین پایتخت آلمان شد و دیدار رسمی با مسئولان این كشور را آغاز نمود.

 

به گفته روزنامه سفر اردوغان با اعتراض‌های بسیار گسترده‌ای در میان مردم آلمان، سازمان‌ها، نهادها و نیروهای اپوزیسیون مواجه شده است. روزنامه از اردوغان به عنوان فردی غیرمطلوب نام برده است.

 

روزنامه آلمان نوین به جنایت‌های بشری اردوغان علیه کردستانی‌ها و همچنین دیگر خلق‌های ترکیه اشاره کرده و پهن کردن فرش قرمز و استقبال دولت آلمان را مورد انتقاد شدید قرار داده است.

 

مانع‌تراشی برای گزارشگر روزنامه اورنسل

عزیز کوچ‌اگیت گزارشگر روزنامه اورنسل برای بازتاب سفر اردوغان در آلمان به مرکز مدیریت رسانه‌های آلمان مراجعه کرد اما مسئولین مانع فعالیت وی شدند. جالب آنکه این مرکز از کوچ‌اگیت خواست تا برای کسب مجوز بازتاب سفر اردوغان به سفارتخانه ترکیه مراجعه کند.

 

این روزنامه‌نگار در سال‌های گذشته مجوز فعالیت در مراسم ویژه نهاد نخست‌وزیری آلمان را از شورای وزیران آلمان کسب کرده‌ است. وی شهروند آلمان است. تلاش‌ها برای کسب مجوز فعالیت این روزنامه‌نگار  به نتیجه نرسیده است.