جاسوس رژیم ترکیه در آلمان حین ارتکاب جرم دستگیر شد

​​​​​​​یک پلیس آلمانی در برلین برای ترکیه جاسوسی میکرده است، این پلیس در هنگام دادن اطلاعات به سفارت ترکیه و در هنگام ارتکاب جرم دستگیر شده است

یک پلیس آلمانی در برلین برای ترکیه جاسوسی میکرده است، این پلیس در هنگام دادن اطلاعات به سفارت ترکیه و در هنگام ارتکاب جرم دستگیر شده است

 

قبل از دیدار اردوغان ریاست جمهوری ترکیه از آلمان که قرار است امروز انجام شود روزنامه‌ی دیرتاگس اشپیگل خبری را منتشر کرد که در آن از دستگیری یک پلیس برلین که برای ترکیه جاسوسی می‌کرده است خبر داده است.

 

در این خبر گفته شده که فرد مذکور از افراد بالارتبه پلیس برلین بوده است و اطلاعاتی در مورد مخالفین و اپوزسیون اردوغان را جمع آوری کرده و این اطلاعات را به سفارت ترکیه می‌داده است، همچنین گفته شده کلیه‌ی اتهامات وارد شده به این شخص با دلیل و مدرک ثابت شده است اما تا بحال هویت این شخص فاش نشده است.

 

همچنین فاش شده است شخصی که با این پلیس جاسوس در ارتباط بوده یک عضو دستگاه میت ترکیه می‌باشد که در پوشش دیپلمات در آلمان به سر می‌برد.

 

بعد از افشای این مسئله و آبروریزی آشکار، وزارت امنیت آلمان بیانیه‌ای منتشر کرد و در این بیانیه اعلام کرد که آنها از ادعاهای مطرح شده در مورد این پلیس آگاهی دارند.

 

در آلمان به صورت مکرر تحقیقات و بازجوییهایی که در مورد میت ترکیه انجام می‌گیرد پنهان می‌شوند.

 

میت ترکیه در ابتدا شبکه‌های جاسوسی‌اش را در مرکز موسوم به "اتحاد اسلامی ترک- دیتیب" که وابسته به حزب اردوغان است را در سفارتها با نام شرکت‌های ساختگی در بانک‌های ترکیه گسترش داده بود. این شبکه‌های جاسوسی به داخل پلیس آلمان نفوذ کرده و در مورد کردها وترکها اطلاعات جمع آوری کرده و آنرا به مسئولین میت می‌دهند. این موضوع بارها در آلمان مطرح شده و موضوع بحث و گفتگوی رسانه‌ها و فعالان و نمایندگان مجلس فدرال شده است.

 

اداره‌ی مهاجرت آلمان یکی دیگر از سازمانهایی است که میت به داخل آن نفوذ کرده است. کسانی که از استبداد رژیم اردوغان فراری شده و به آلمان پناه برده‌اند ابتدا وارد این اداره می‌شوند. جاسوسهای میت نیز اطلاعات این افراد را به دستگاه میت منتقل می‌کنند و همین امر سبب آبروریزی دیگر برای کشور آلمان شده است.

 

در آلمان حدود ۶ هزار جاسوس میت ترکیه وجود دارد اما تحقیقات درباره‌ی آنها همیشه سطحی بوده و نتیجه‌ای نداشته است.