جان لیلا گووَن در خطر است، زمان تسخیر میادین فرا رسیده است

ریاست مشترک ک.ج.د.ک اروپا با اعلام اینکه جان ریاست مشترک ک.ج.د لیلا گوون به خطر افتاده است اعلام نمود که برای آنکه زبان گویای لیلا  بوده و افکار عمومی را متوجه این مساله نماییم، می‌خواهیم با روح مقاومت کوبانی میادین را به تسخیر درآوریم

یوکسل کوچ به عنوان نماینده‌ی ریاست مشترک ک.ج.د.ک اروپا در ارتباط با سلامت ریاست مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک ک.ج.د لیلا گوون بیانیه‌‌ی مکتوبی را منتشر و با توجه به وضعیت جسمی لیلا گوون اعلام داشت که جان وی در خطر است. در این بیانیه آمده است:

"سیاست‌های تجاوزکارانه‌ی فاشیست‌های آکپارتی و حزب حرکت ملی در راستای از میان برداشتن کردها با تمامی قدرت خود ادامه دارد. در جزیر، سور، نصیبین و شمال کردستان به کشتار جمعی دست زدند. رژیم اکپارتی با تزدیک شدن به زمان انتخابات محلی سطح فشار و تشویش اذهان عمومی را وارد مرحله‌ای دیگر کرده و آن را تداوم می‌بخشد. یکی از ابعاد سیاست‌های اتخاذ شده‌ تشدید انزوای رهبر آپو و فشار علیه هزاران زندانی آزادیخواه می‌باشد. از همین رو لازم است انزوا را در هم شکسته و سیاست مبتنی بر کشتار، امحای فاشیست‌ها را متوقف کنیم.

 

سکوت را با مقاومت درخواهیم شکست

به منظور ممانعت از تحقق این سیاست‌ها، لیلا گوون بپاخاسته و به این مقاومت تاریخی دست زده است. مقاومت اعتصاب غذای بدون بازگشت و نا محدود با لیلا گوون آغاز گشته و با اعتصاب غذای زندانیان  در هولیر، استراسبورگ مردمی گشته و گسترش یافت. اعتصاب غدای نامحدود موج وار جهان را درخواهد نوردید، و وجدان‌های آگاه بشری را مخاطب قرار خواهد داد. همزمان با گسترش حمایت افکار عمومی کردستان، ترکیه و جهان از این مقاومت، سکوت سازمان منع شکنجه و پارلمان اتحادیه اروپا نیز ادامه یافته است. ما این سکوت را ناشی از منافع مشترک بین دولت‌ها دانسته و این سکوت را با مقاومت درهم خواهیم شکست.

 

اعتصاب غذای لیلا گوون امروز در آستانه‌ی ٧٣ روز خود قرار گرفته است. لازم است نهادهای بین‌المللی و خلقی با برخورداری از حس مسئولیت پذیری مانع از روی دادن هر گونه واقعه‌ی ناگواری شوند. به منظور طنین انداز شدن فریاد لیلا گوون و خواسته‌های تمامی زندانیان هر آنچه را که در توان داشته باشیم انجام خواهیم داد.

 

به خیابان‌ها بریزید

بر اساس اطلاعات ما وضعیت جسمی لیلا در خطر قرار دارد. سلامت و زندگی لیلا در وضعیتی بسیار بحرانی قرار دارد. بر همگان لازم است که درخانه‌ها ننشسته و با تجمع در میادین نسبت به وضعیت بحرانی وی اعتراض نمایند. ک.ج.د.ک اروپا از آحاد خلق کرد و دوستان خود در اروپا، ژاپن، کانادا، استرالیا، روسیه و تمامی مناطق دیگر جهان می‌خواهد به منظور جلب افکار عمومی جهانی صدای لیلا گوون را در سرتاسر جهان طنین انداز نموده و با روح مقاومت کوبانی خیابان‌ها را به تسخیر درآورند."