جمهوری اسلامی «مصطفی صالحی» از معترضان دی ٩۶ را اعدام کرد

رژیم ایران بامداد امروز (چهارشنبه ١۵ مرداد)، مصطفی صالحی از بازداشت‌شدگان اعتراضات ضد رژیم را به شیوه‌ای مخفیانه در زندان دستگرد اصفهان اعدام کرد.

مصطفی صالحی از شرکت کنندگان خیزش سراسری دی ماه ١٣٩۶ در حالی اعدام شد که روز گذشته فعالان حقوق بشر نسبت به احتمال اعدام قریب‌الوقوع وی هشدار داده بودند.

دیروز هرانا به نقل از نزدیکان این زندانی اعلام کرد که مصطفی صالحی محبوس در زندان دستگرد اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر با خانواده خود تماسی نداشته است و این وضعیت و تداوم بی‌خبری از او بر نگرانی‌ها از سرنوشت این شهروند افزوده است.

مصطفی صالحی در زمستان سال ۹۷ در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان به ریاست «مرادعلی نجف‌پور» به اتهام قتل «سجاد شاه‌سنایی» یکی از عناصر سازمان بدنام بسیج سپاه پاسداران محاکمه شد.

صالحی در تمام مراحل دادگاه اتهام دخالت در کشته شدن سجاد شاه‌سنایی را رد کرده بود. با اینهمه مراد علی نجف‌پور گماشته رژیم بر شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان در اسفند ٩٧ مصطفی صالحی را محکوم به اعدام کرد.

علاوه بر مصطفی صالحی پنج نفر دیگر از معترضان خیزش دی ماه ٩۶ به نام‌های مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی هر کدام به دو بار اعدام و پنج سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

احتمال اعدام قریب‌الوقوع این پنج نفر با خبر اعدام مخفیانه مصطفی صالحی در بامداد امروز بیشتر شده است. انتظار می‌رود اعدام صالحی با موجی تازه از خیزش‌های سراسری ضد رژیم مواجه شود.