جنگ شفافيت مسئولان جمهوری اسلامی را به جان هم انداخت

​​​​​​​به دنبال افشاگری اجمالی حسام‌الدین آشنا معاون حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مورد خوردن بودجه توسط نهادهایی که مردم حتی نامشان را نمی‌دانند، صدای برخی از مدعیون بلند شده و روزنامه قانون نگاهی به آن داشته است

حسام الدین آشنا در یک نشست خبر دانشجویان را به برگزاری دورەهای بودجه خوانی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بودجه دعوت کرد و گفت امروز دانشجویان اسم یک نهاد به نام جامعه‌المصطفی را می‌دانند، اما سایر نهادها را نمی‌شناسند. پشت هر ردیف بودجه یک قبیله وجود دارد که زورشان زیاد است.

 

بعد از اين اظهارات آشنا حملات فراواني به او شد. در يكي از اولين واكنش‌ها، احمدامیرآبادی فراهانی، نماینده قم و عضو هیات رييسه مجلس در توییتی نوشت جناب آشنا که طرفدار شفافیت بودجه هستند، بفرمایند چه مقدار بودجه گرفته‌اند و چگونه خرج کرده‌اند و دولت شما در دنیا چند نفر را با زبان فارسی آشنا کرده است؛ ولی خوبه بدانید جامعه المصطفی که همیشه کمتر از آن چیزی که تصویب می‌شود به آن تخصیص می‌دهید، ۳۰۰ هزار نفر را با زبان فارسی آشنا کرده است.

 

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نيز در تويیتر خود به اظهارات حسام الدین آشنا درباره شفافیت بودجه واکنش نشان داد و نوشت كه آقای آشنا مدت ها است سعی دارد در مقام تئوریسین با انداختن توپ در زمین دیگران ناکارآمدی خود و دوستانش را بر دوش دیگران بیندازد.

 

غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم از گفتەهای آشنا عصبانی شده و در صفحه مجازی خود نوشته گویا هر رييس جمهوری باید یک مشائی داشته باشد. اشاره او به معاون احمدی نژاد است که دست به افشاگری علیه نظام زد.